Μετά από μια πολύμηνη εκστρατεία teasers –αλλά και των «απαραίτητων» διαρροών- και εν όψει της επίσημης πρεμιέρας της «in flesh» στις 14 Φεβρουαρίου στο Μιλάνο, η «νέα» Lancia αποκαλύπτει διαδικτυακά την νέα Ypsilon που φιλοδοξεί να δώσει μια ιταλική όσο και premium φινέτσα στην κατηγορία των supermini.
Αφετηρία (και) για την νέα Ypsilon αποτελεί η πλατφόρμα e-CMP του ομίλου Stellantis η οποία φιλοξενεί τα Peugeot 208 και Opel Corsa και παρόλο που αυτονόητα η Ypsilon έχει αντίστοιχο μέγεθος και αναλογίες με τα παραπάνω μοντέλα, οι Ιταλοί αξιοποιώντας την αδιαμφισβήτητη σχεδιαστική τους δεινότητα αλλά και την παράδοση της Lancia, επιχείρησαν να προσδώσουν στην νέα Ypsilon μια αισθητική που να ξεχωρίζει από το πλήθος.
Οι αισθητικές επιρροές προέρχονται σύμφωνα με τις συστάσεις τόσο από το Pu+Ra HPE Concept το οποίο ανέλαβε να συστήσει την νέα εποχή της Lancia, όπου η Ypsilon οφείλει τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας αλλά και το συνδυαστικό μοτίβο προφυλακτήρα, splitter εισαγωγής αέρα και γρίλια.
Το πίσω τμήμα ωστόσο φροντίζει να θυμίζει περισσότερο την εμβληματική Lancia Stratos με τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φώτα στα άκρα της εξίσου χαρακτηριστικής και πλήρους συνειρμών προεξοχής που λετουργεί ως συνδετικό στοιχείο ανάμεσά τους. Η Lancia επέλεξε να γράψει το όνομα της ευκρινώς στο πίσω τμήμα και αντί μιας λωρίδας LED επέλεξε να τοποθετήσει το τρίτο φως φρένου, παραδοσιακά κάτω από το spoiler.
Όπως επιβάλλει η στόχευση της Lancia, η νέα Ypsilon διαθέτει λεπτομέρειες όπως οι κρυμμένες πίσω χειρολαβές αλλά και πολλά μοτίβα Y, κρυμμένα στο design, συμπεριλαμβανομένων των φώτων αλλά και του σχεδιασμού των τροχών. Η έμφαση στην λεπτομέρεια είναι ακόμα μεγαλύτερη στο εσωτερικό με τις επενδύσεις να υιοθετούν μια υφή που παραπέμπει σε μπλε βελούδο ενώ κυρίαρχο στοιχείο είναι η στρογγυλή επιφάνεια στην κεντρική κονσόλα με την σφραγίδα σχεδιασμού του οίκου επίπλων Cassina και ενσωματωμένη επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης.
Ψηλότερα, ο σχεδιασμός της κεντρικής οθόνης είναι οδηγοκεντρικός υπό κλίση για ευκολότερη πρόσβαση και χειρισμό από τον οδηγό ενώ ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει τοποθετηθεί σε βάθος. Την εικόνα συμπληρώνει μια σειρά από φυσικούς διακόπτες για τον χειρισμό του κλιματισμού που σε συνδυασμό με τον επιλογέα σχέσεων και το διακόπτη start/stop καταλαμβάνουν την κεντρική κονσόλα. Να σημειωθεί ότι το infotainment της Ypsilon υπακούει σε ένα νέο λειτουργικό ονόματι Sound Air Light Augmentation και το οποίο έγκειται σε μια πλήρως παραμετροποιήσιμη μέσω widgets υψηλής ευκρίνειας οθόνη η οποία χρησιμοποιείται για την ρύθμιση του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού και του ατμοσφαιρικού φωτισμού, εξασφαλίζοντας «μια πλήρως εξατομικευμένη εμπειρία» ενώ στις δυνατότητές της συγκαταλέγεται και σύστημα φωνητικών εντολών.
Προς το παρόν η ιταλική φίρμα δεν δίνει πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της ωστόσο με δεδομένη την τεχνολογία όπου βασίζεται θα πρέπει να αναμένουμε ηλεκτρική έκδοση με κινητήρα 156 ίππων και μπαταρία 54 kWh και δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 100 kWh καθώς και προοδευτικά εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και ήπια υβριδική τεχνολογία ισχύος 100 και 130 ίππων.