Ανατολική Αττική
Ροή ειδήσεων

Grand Tours 2023, η αβάσταχτη ανωτερότητα της Jumbo Visma

Πλέον γνωρίζουμε τον σχεδιασμό και των τριών μεγάλων γύρων για το 2024, αφού το Giro d’Italia και το Tour de France παρουσιάστηκαν επίσημα τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ η Vuelta a España τον Δεκέμβριο του 2023. Ξέροντας λοιπόν τις διαδρομές σε Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, μπορούμε να κάνουμε μερικές σκέψεις για το τί αναμένεται να δούμε στα τρία μεγάλα ραντεβού της νέας χρονιάς, σε ό,τι αφορά τους αγώνες τριών εβδομάδων και ενώ φυσικά η αγωνιστική σεζόν του 2024 έχει ήδη ξεκινήσει.

 

Επίσης θα θυμηθούμε τί έγινε στα τρία Grand Tours της περασμένης σεζόν, ποιες ήταν οι ομάδες – και οι αθλητές – που πρωταγωνίστησαν και στη συνέχεια θα αναφερθούμε στη μεγάλη «σύγκρουση γιγάντων» που περιμένουμε να απολαύσουμε τον προσεχή Ιούλιο στον Γύρο Γαλλίας (29/6-21/7), ανάμεσα στις δυο πιο δυνατές ομάδες του πελοτόν, την Jumbo Visma του Γιόνας Βίνγκεγκορντ και την UAE του Ταντέι Πογκάτσαρ, χωρίς να ξεχνάμε την Bora Hansgrohe του Πρίμος Ρόγκλιτς και την Soudal Quickstep του Ρέμκο Έβενπουλ.

Ο Γιόνας Βίνγκεγκορντ της Jumbo Visma πανηγυρίζει τη νίκη του στον περσινό Γύρο Γαλλίας (23/7/2023). © Marco Bertorello/Pool Photo via AP

Ξεκινώντας με την ανασκόπηση των μεγάλων Γύρων του 2023, μπορούμε να πούμε ότι στην Ιταλία είχαμε μια συγκλονιστική ανατροπή της τελευταίας – κυριολεκτικά – στιγμής, στη Γαλλία έναν ποδηλάτη που κυριάρχησε ολοκληρωτικά και στην Ισπανία μια ομάδα που διέλυσε τον ανταγωνισμό, δημιουργώντας παράλληλα μερικά απίστευτα ρεκόρ. Κοινό στοιχείο και των τριών περσινών Grand Tours ήταν το γεγονός ότι και οι τρεις – διαφορετικοί – νικητές, προήλθαν από την ίδια ομάδα (Jumbo Visma), κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στην ιστορία της ποδηλασίας δρόμου!

Μια δεύτερη παρατήρηση είναι ότι οι δυο ομάδες που το 2022 είχαν κερδίσει για πρώτη φορά στην ιστορία τους έναν μεγάλο Γύρο (η Bora το Giro με τον Τζάι Χίντλεϊ και η Quickstep τη Vuelta με τον Ρέμκο Έβενπουλ), πέρυσι δεν κατάφεραν να έχουν καμία παρουσία σε κάποιο από τα τρία βάθρα. Αντίθετα, τα Εμιράτα (UAE) είχαν πλασαρίσματα στην πρώτη τριάδα, τόσο στην Ιταλία (3ος ο Ζοάο Αλμέιντα) όσο και στη Γαλλία (2ος ο Πογκάτσαρ & 3ος ο Άνταμ Γέιτς). Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Ineos δεν κατάφερε να κερδίσει μεγάλο Γύρο, παρά το γεγονός ότι ο Γκέρεντ Τόμας έφτασε πολύ κοντά στο να το πετύχει στο Giro, τελικά όμως περιορίστηκε στη δεύτερη θέση μετά την ανατροπή του Ρόγκλιτς στο χρονόμετρο του Μόντε Λουσάρι.

Ο Πρίμος Ρόγκλιτς (Jumbo Visma) με τη ροζ φανέλα και το τρόπαιο του νικητή του Γύρου Ιταλίας, στο τελικό βάθρο της Ρώμης (28/5/2023). © AP Photo/Alessandra Tarantino

Ένα άλλο εντυπωσιακό στατιστικό που προκύπτει και που θα μπορούσαμε να πούμε ότι πλέον έχει παγιωθεί στους μεγάλους γύρους, αφορά τις ηλικίες των νικητών. Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά – και με μοναδική, σταθερή εξαίρεση τον Πρίμος Ρόγκλιτς από το 2019 και μετά – οι αθλητές που πρωταγωνίστησαν στα Grand Tours, ήταν μικρότεροι των 30 ετών (26 ο Βίνγκεγκορντ και 29 ο Κους). Σε βάθος πενταετίας, το να έχουν κερδίσει τους 11 από τους 15 μεγάλους γύρους, ποδηλάτες τόσο μικρών ηλικιών, είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία της επαγγελματικής ποδηλασίας. Για να κάνετε τη σύγκριση, την ακριβώς προηγούμενη πενταετία (2014-2018), οι 9 από τους 15 μεγάλους γύρους κατέληξαν σε αθλητές άνω των 30 ετών (4 στους 5 στο Tour).

Ακολουθώντας το «σενάριο» του 2022, έτσι και πέρυσι ήταν οι ανηφορίστες εκείνοι που κατάφεραν να επικρατήσουν στους δυο από τους τρεις μεγάλους γύρους, ο Βίνγκεγκορντ στο Tour και ο Κους στη Vuelta, αν και για τον Δανό θα πρέπει να πούμε ότι παρουσιάζεται τόσο εντυπωσιακά δυνατός στο χρονόμετρο, που δεν έχει να ζηλέψει το παραμικρό από τους σπεσιαλίστες Πογκάτσαρ, Ρόγκλιτς και Έβενπουλ. Ο Ρόγκλιτς, μοναδικός all-rounder – αλλά και 30άρης – νικητής σε Grand Tour του 2023, πραγματοποίησε όπως ήδη είπαμε, μια εκπληκτική χρονοανάβαση στο Μόντε Λουσάρι, παίρνοντας τη νίκη από έναν άλλο all-rounder, τον Τόμας της Ineos.

Ο Σεπ Κους με την κόκκινη φανέλα πανηγυρίζει τη νίκη του στον περσινό Γύρο Ισπανίας μαζί με τους συναθλητές του της Jumbo Visma (17/9/2023). © AP Photo/Manu Fernandez

Περνώντας τώρα στα αγωνιστικά, στους οκτώ εβδομαδιαίους αγώνες του World Tour, που διεξήχθησαν πριν το Tour (Εμιράτα, Παρίσι-Νίκαια, Τιρένο, Καταλονία, Χώρα των Βάσκων, Ρομανδία, Ντοφινέ και Ελβετία), είδαμε για μια ακόμα φορά τη σχεδόν απόλυτη κυριαρχία της Jumbo και της UAE. Ο Ρόγκλιτς (Jumbo) κέρδισε στο Τιρένο και την Καταλονία, ο Βίνγκεκγκορντ (Jumbo) στη Χώρα των Βάσκων και το Ντοφινέ, ο Πογκάτσαρ (UAE) στο Παρίσι-Νίκαια και ο Άνταμ Γέιτς (UAE) στη Ρομανδία. Οι έξι δηλαδή από τους οκτώ εβδομαδιαίους κατέληξαν σε αυτές τις δυο ομάδες. Τέλος, η μεν Quickstep κέρδισε στα Εμιράτα με τον Ρέμκο Έβενπουλ, ενώ η Lidl Trek κέρδισε στην Ελβετία με τον Ματίας Σκελμόζε.

Σίγουρα πρέπει να αναφερθούμε στο γεγονός ότι η Ineos, μια ομάδα της οποίας το περσινό budget άγγιξε τα 55 εκατομμύρια ευρώ, δεν κατάφερε να κερδίσει κανέναν γύρο – είτε εβδομαδιαίο, είτε τριών εβδομάδων – κάτι που συμβαίνει για μόλις δεύτερη φορά στη 14χρονη ιστορία της (η πρώτη ήταν το 2010, στην παρθενική της εμφάνιση στο World Tour) και αποδεικνύει περίτρανα ότι τα τελευταία χρόνια έχει χάσει την αγωνιστική της ταυτότητα, αποτέλεσμα ενός – τουλάχιστον – προβληματικού προγραμματισμού και σχεδιασμού από τους Βρετανούς. Κλείνοντας αυτή την πρώτη ενότητα της ανασκόπησης, να προσθέσουμε ότι και η UAE, που πέρυσι προσπέρασε την Ineos στο budget φτάνοντας τα 60 εκ. ευρώ, έμεινε για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν χωρίς μεγάλο Γύρο.

Giro 2023, η ανατροπή του Ρόγκλιτς

Ο Πρίμος Ρόγκλιτς (Jumbo Visma) κατευθύνεται προς τον τερματισμό του 20ου ετάπ, στη χρονοανάβαση του Μόντε Λουσάρι, όπου πέτυχε τη μεγάλη ανατροπή έναντι του Γκέρεντ Τόμας, κερδίζοντας τη ροζ φανέλα και την τελική νίκη στον περσινό Γύρο Ιταλίας (27/5/2023). © Luca Bettini/AFP

Στον Γύρο της Ιταλίας, τα μεγάλα φαβορί ήταν ο Ρέμκο Έβενπουλ της Soudal Quickstep, ο Πρίμος Ρόγκλιτς της Jumbo Visma, οι Γκέρεντ Τόμας και Τέιο Γκέιγκεν Χαρτ της Ineos Grenadiers και ο Ζοάο Αλμέιντα της UAE. Ο Έβενπουλ φόρεσε την πρώτη ροζ φανέλα κερδίζοντας εντυπωσιακά το χρονόμετρο της Ορτόνα (19,6 χλμ) και παίρνοντας σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων διεκδικητών (29″ από Αλμέιντα, 40″ από Γκέιγκεν Χαρτ, 43″ από Ρόγκλιτς και 55″ από Τόμας). Οι διαφορές ανάμεσα στην πεντάδα ελάχιστα άλλαξαν στη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας, η οποία ολοκληρώθηκε με ένα ακόμη ατομικό χρονόμετρο, 35 χιλιομέτρων, στην Τσεζένα.

Εκεί ο Έβενπουλ κέρδισε και πάλι το ετάπ, ξαναπαίρνοντας τη ροζ φανέλα (την οποία είχε φορέσει για πέντε μέρες ο Αντρέας Λέκνεσουντ της DSM), χωρίς όμως να μπορέσει να κερδίσει σημαντικό χρόνο από τους αντιπάλους του (1″ από τον Τόμας, 2″ από τον Γκέιγκεν Χαρτ, 17″ από τον Ρόγκλιτς και 35″ από τον Αλμέιντα). Εκείνο πάντως που προκάλεσε ερωτηματικά και ανησυχία, ήταν η εικόνα του νεαρού Βέλγου στον τερματισμό, ο οποίος έδειχνε τελείως εξαντλημένος. Λίγες ώρες αργότερα, μάθαμε ότι είχε βρεθεί θετικός στον Covid-19 και η ομάδα του ανακοίνωσε πως δεν θα συνέχιζε στον αγώνα. Ήταν η πρώτη μεγάλη απώλεια του Giro 2023.

Ο Γκέρεντ Τόμας της Ineos, με φανερά τα σημάδια της εξάντλησης στο πρόσωπό του, λίγο πριν τον τερματισμό του 20ου ετάπ, στο Μόντε Λουσάρι, εκεί όπου έχασε τη ροζ φανέλα και την τελική νίκη στον Γύρο Ιταλίας (27/5/2023). © Luca Bettini/AFP

Η δεύτερη μεγάλη απώλεια ήρθε δυο μέρες αργότερα, στη διάρκεια του 11ου ετάπ, όταν ο Τέιο Γκέιγκεν Χαρτ (Ineos) είχε μια άσχημη πτώση που τον υποχρέωσε σε εγκατάλειψη με κάταγμα στο ισχίο. Με τα δύσκολα ετάπ των μεγάλων βουνών να ακολουθούν, η ροζ φανέλα ήταν υπόθεση τριών αθλητών: του Τόμας που πλέον ήταν πρωτοπόρος στη γενική, του Ρόγκλιτς που ακολουθούσε στα 2″ και του Αλμέιντα που ήταν τρίτος στα 22″. Αυτές οι διαφορές δεν άλλαξαν μέχρι το 16ο ετάπ, εκεί όπου στο Μόντε Μποντόνε νίκησε ο Αλμέιντα, με τον Τόμας να έχει τον ίδιο χρόνο και τον Ρόγκλιτς να χάνει 25″. Ο Ουαλός της Ineos ξαναπήρε τη ροζ φανέλα από τον Μπρουνό Αλμιράιλ της Groupama, έχοντας πλέον ένα πλεονέκτημα 18″ από τον Πορτογάλο και 29″ από τον Σλοβένο.

Στο 18ο ετάπ με τερματισμό στο Τζόλντο Άλτο, οι Τόμας και Ρόγκλιτς κέρδισαν 21″ από τον Αλμέιντα, με τον Σλοβένο να ανεβαίνει στη 2η θέση της γενικής, ενώ την επόμενη μέρα, στο 19ο ετάπ, στο Τρε Τσίμε ντι Λαβαρέντο, ο Ρόγκλιτς κέρδισε 3″ από τον Τόμας, με τον Αλμέιντα να χάνει ακόμα περισσότερο χρόνο. Η τριάδα έφτασε στο κρίσιμο 20ο ετάπ, το τρίτο και τελευταίο ατομικό χρονόμετρο με την ανάβαση στο Μόντε Λουσάρι, ως εξής: Τόμας πρώτος, Ρόγκλιτς στα 26″ και Αλμέιντα στα 59″. Όλοι οι υπόλοιποι διεκδικητές βρίσκονταν πάνω από τέσσερα λεπτά πίσω, κάτι που σήμαινε πως γνωρίζαμε πλέον τους τρεις αθλητές που θα ανέβαιναν

στο βάθρο, όχι όμως και την τελική κατάταξη.

Το τελικό βάθρο του περσινού Giro d’Italia. Από αριστερά, Γκέρεντ Τόμας (2ος), Πρίμος Ρόγκλιτς (1ος), Ζοάο Αλμέιντα (3ος). © AP Photo/Alessandra Tarantino

Οι αριθμοί έλεγαν ότι ο Ρόγκλιτς, για να προσπεράσει τον Τόμας, θα έπρεπε να του πάρει περίπου ενάμισι δευτερόλεπτο σε κάθε ένα από τα 18,6 χιλιόμετρα της διαδρομής. Τα πρώτα 11 χλμ ήταν επίπεδα, τα τελευταία όμως 7,5 ήταν ένας πραγματικός «τοίχος» με μέση κλίση στο 12%! Όταν έφυγε τελευταίος από την ράμπα εκκίνησης ο Τόμας και αρχίσαμε να βλέπουμε τις διαφορές με τον Ρόγκλιτς σε πραγματικό χρόνο, έγινε πολύ γρήγορα φανερό πως θα παρακολουθούσαμε μια δραματική μάχη ανάμεσα στα δυο φαβορί.

Ο Σλοβένος κέρδιζε συνεχώς πολύτιμα δευτερόλεπτα από τον Ουαλό και σχεδόν είχε καλύψει τη διαφορά που τους χώριζε στη γενική στο επίπεδο τμήμα. Εκεί ο Τόμας έκανε μια καταστροφική αλλαγή ποδηλάτου, χάνοντας ακόμα περισσότερο χρόνο, ενώ στα ανηφορικά πλέον χιλιόμετρα, έγινε σαφές ότι ο Ρόγκλιτς βρισκόταν σε καταπληκτική μέρα, σε αντίθεση με τον αντίπαλό του που έδειχνε να υποφέρει.

Και τότε ήταν που η ατυχία χτύπησε τον Σλοβένο: βγήκε η αλυσίδα του ποδηλάτου του, αλλά κατάφερε να κρατήσει την ψυχραιμία του, να την ξαναβάλει στη θέση της και να συνεχίσει την προσπάθειά του. Έχοντας χάσει κρίσιμα δευτερόλεπτα εξαιτίας του μηχανικού προβλήματος, η πρώτη σκέψη όλων ήταν πως δεν θα κατάφερνε να φτάσει στη μεγάλη ανατροπή, όμως ο Τόμας στα τελευταία δυο χιλιόμετρα της ανηφόρας, «άδειασε» τελείως, χάνοντας τελικά 40″ στον τερματισμό και μαζί τη ροζ φανέλα, την ίδια στιγμή που ο Ρόγκλιτς και οι συναθλητές του πανηγύριζαν έξαλλα μια συγκλονιστική νίκη. Ο Σλοβένος είχε πλέον 14″ πλεονέκτημα έναντι του Ουαλού στη γενική (3ος ο Αλμέιντα στο 1:15″) και απλά έπρεπε να τερματίσει την επόμενη μέρα στη Ρώμη, για να κατακτήσει τον τέταρτο μεγάλο γύρο της καριέρας του, όπως και έγινε.

Ήταν ένας προσωπικός θρίαμβος για τον Ρόγκλιτς, που άφησε για πάντα πίσω του τα «φαντάσματα» του 2020 στο Λα Πλανς ντε Μπελ Φιγ, υπήρξε όμως και ένα καθοριστικό σημείο στην καριέρα του όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, αλλά σε αυτό θα αναφερθούμε πιο κάτω, σε άλλη ενότητα. Ο Τόμας, στα 37 του χρόνια, έφτασε πολύ κοντά στο απόλυτο και έδειξε για μια ακόμα φορά πόσο μεγάλος αθλητής είναι. Ο Αλμέιντα (3ος στη γενική, λευκή φανέλα και ένα κερδισμένο ετάπ) ήταν εξαιρετικός, αφήνοντας υποσχέσεις για το μέλλον.

Ο Τζόναταν Μίλαν (Bahrain Victorious) πήρε ένα σπριντ και τη φανέλα των πόντων, ενώ ο Τιμπό Πινό (Groupama FDJ) κέρδισε τη φανέλα των βουνών, στην τελευταία διάκριση της μεγάλης καριέρας του. Τέλος, ο Μαρκ Κάβεντις (Astana) κέρδισε το σπριντ στη Ρώμη, που ήταν και η 54η νίκη του σε μεγάλο γύρο.

Tour 2023, η κυριαρχία του Βίνγκεγκορντ

Ο Γιόνας Βίνγκεγκορντ τερματίζει στο Κομπλού το ετάπ της ατομικής χρονομέτρησης. Ήταν η μέρα που ο Δανός διέλυσε τον ανταγωνισμό, πραγματοποιώντας ένα από τα κορυφαία χρονόμετρα στην ιστορία της επαγγελματικής ποδηλασίας (18/7/2023). © AP Photo/Daniel Cole

Οι θεωρητικοί διεκδικητές της κίτρινης φανέλας μπορεί να ήταν πολλοί, όμως τα πραγματικά φαβορί πριν ξεκινήσει ο Γύρος Γαλλίας ήταν μόνο δυο, ο νικητής του 2022 Γιόνας Βίνγκεγκορντ (Jumbo Visma) και ο νικητής του 2020 και του 2021 Ταντέι Πογκάτσαρ (UAE). Όλοι περίμεναν μια μάχη ανάμεσά τους, αντάξια εκείνης του 2022 και δεν διαψεύσθηκαν. Η Jumbo κατέβηκε για πρώτη φορά με μοναδικό αρχηγό τον Δανό, ενώ τα Εμιράτα παρουσιάστηκαν ακόμα πιο ενισχυμένα σε σχέση με την ομάδα του 2022. Το Tour ξεκίνησε από τη Χώρα των Βάσκων, με τα αδέρφια Γέιτς, Άνταμ (UAE) και Σάιμον (Jayco-AlUla), να δίνουν στο τέλος του 1ου ετάπ, στο Μπιλμπάο, τη μάχη για τη νίκη, η οποία κατέληξε στον Άνταμ, που φόρεσε και την πρώτη κίτρινη φανέλα.

Ήδη από την πρώτη μέρα, ο αγώνας έχασε δυο σημαντικά αουτσάιντερ λόγω πτώσεων, τους Ενρίκ Μας (Movistar) και Ρίτσι Καραπάς (EF). Την τρίτη μέρα, το πελοτόν πέρασε τα σύνορα, άφησε πίσω του την Ισπανία και μπήκε σε γαλλικό έδαφος με κατεύθυνση προς τα Πυρηναία, ενώ καθημερινά, σε κάθε ευκαιρία, ο Πογκάτσαρ μάζευε μπόνους δευτερόλεπτα. Στο 5ο ετάπ, το πρώτο με μεγάλα βουνά, ο Τζάι Χίντλεϊ (Bora) από το γκρουπ των αποσπασμένων, πήρε τη νίκη, μαζί και την κίτρινη φανέλα, η μεγάλη είδηση όμως ήταν η επίθεση του Βίνγκεγκορντ στον Πογκάτσαρ στην ανηφόρα του Μαρί Μπλανκ, με τον Δανό να κερδίζει 1:04″ από τον Σλοβένο στον τερματισμό και να τον αφήνει 53″ πίσω του στη γενική. Πολλοί υποστήριξαν ότι ο Πογκάτσαρ είχε έρθει στη Γαλλία κουρασμένος από τους συνεχείς αγώνες στο πρώτο μισό της σεζόν, αλλά και χωρίς ιδανική προετοιμασία, λόγω του τραυματισμού του (σπασμένος καρπός) στο Liége-Bastogne-Liége δυο μήνες νωρίτερα.

Ο Ταντέι Πογκάτσαρ (UAE) πανηγυρίζει τη νίκη του στο 6ο ετάπ, στον πρώτο ανηφορικό τερματισμό της περσινής διοργάνωσης στο Κοτρέ (6/7/2023). © AP Photo/Daniel Cole

Ακολούθησε το δεύτερο συνεχόμενο – ακόμα πιο δύσκολο – ετάπ στα Πυρηναία, με το Ασπάν, το Τουρμαλέ και τον πρώτο ανηφορικό τερματισμό στο Κοτρέ. Η Jumbo είχε «μυρίσει» αίμα και το σχέδιό της ήταν να αποτελειώσει τον Πογκάτσαρ. Πράγματι, η ολλανδική ομάδα έβαλε σε εφαρμογή το πλάνο της, ανεβάζοντας κατακόρυφα τον ρυθμό στο Τουρμαλέ. Αποτέλεσμα ήταν να χάσουν επαφή οι πάντες εκτός του Σλοβένου. Στο Κοτρέ, ο Βαν Άερτ που περίμενε από το ξεκόλλημα τον αρχηγό του, έκανε ένα ακόμα lead-out για να επιτεθεί ο Βίνγκεγκορντ, όμως και πάλι ακολούθησε ο Πογκάτσαρ, που 2,5 χλμ πριν την κορυφή, εξαπέλυσε τη δική του επίθεση, φτάνοντας στη νίκη και κερδίζοντας 24″ από τον Δανό (+4″ μπόνους). Η Jumbo εφάρμοσε για μια ακόμα φορά επιθετική τακτική, προσφέροντας θέαμα, όμως τελικά δεν κατάφερε τον στόχο της. Ο Σλοβένος δήλωσε «παρών» τη στιγμή ακριβώς που σχεδόν όλοι τον είχαν ξεγραμμένο.

Η «παρηγοριά» για την Jumbo ήταν η κίτρινη φανέλα που φόρεσε ο Βίνγκεγκορντ, έχοντας πλέον δεύτερο στη γενική τον Πογκάτσαρ στα 25″. Στο 8ο ετάπ, με τερματισμό στη Λιμόζ, σε μια ανύποπτη στιγμή του αγώνα, ο Μαρκ Κάβεντις (Astana) είχε πτώση και υποχρεώθηκε σε εγκατάλειψη με σπασμένη κλείδα, βάζοντας – προσωρινό – τέλος στο όνειρο μιας 35ης νίκης στο Tour, μια τεράστια απώλεια για τη διοργάνωση. Αμέσως μετά φτάσαμε στο 9ο ετάπ, εκεί όπου ο Γύρος Γαλλίας επέστρεφε στο θρυλικό Πουί ντε Ντομ (13 χλμ στο 7,7%) για πρώτη φορά μετά από 35 χρόνια! Η νίκη πήγε στον Μάικλ Γουντς (Israel-Premier Tech) από το ξεκόλλημα, όμως όλοι περίμεναν τη μονομαχία των δυο μεγάλων φαβορί. Στα τελευταία χιλιόμετρα στην ανηφόρα του ηφαιστείου, ο Πογκάτσαρ άφησε και πάλι πίσω του τον Δανό, κέρδισε 8″ στον τερματισμό και ψαλίδισε ακόμα περισσότερο τη διαφορά στη γενική, αφήνοντάς την στα 17″, τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι διεκδικητές είχαν μείνει πλέον πολύ πίσω. Κάπως έτσι, χωρίς να έχει κριθεί το παραμικρό, ολοκληρώθηκε η πρώτη εβδομάδα του αγώνα.

Ο Μαρκ Κάβεντις, μετά την πτώση του στο 8ο ετάπ του περσινού Γύρου Γαλλίας. Ο Βρετανός σπρίντερ υποχρεώθηκε σε εγκατάλειψη με σπασμένη κλείδα (8/7/2023). © Thomas Samson/AFP

Στα τρία πρώτα ετάπ της δεύτερης εβδομάδας δεν άλλαξε κάτι στις χρονικές διαφορές των υψηλών θέσεων της γενικής, μέχρι που φτάσαμε στην οροσειρά του Ιούρα και το 13ο ετάπ με ανηφορικό τερματισμό στο Γκραν Κολομπιέ (17,4 χλμ στο 7%). Εκεί νικητής αναδείχθηκε ο Μίχαλ Κβιατκόφσκι (Ineos), όμως ο Πογκάτσαρ κατάφερε να πάρει την τρίτη θέση και να κερδίσει ακόμα 8″ (4″ + 4″ μπόνους) από τον Βίνγκεγκορντ, με τη διαφορά να μειώνεται στα μόλις 9″. Ο Σλοβένος «ροκάνιζε» σιγά-σιγά το πλεονέκτημα του αντιπάλου του, όλοι μιλούσαν για ένα Tour το οποίο θα κρινόταν στις λεπτομέρειες, όμως ο Δανός επέμενε στους δημοσιογράφους ότι ο αγώνας δεν θα ολοκληρωνόταν με διαφορές δευτερολέπτων, αλλά λεπτών.

Την επόμενη μέρα, πλέον στις Άλπεις και το εκτός κατηγορίας Ζου Πλαν (11,6 χλμ στο 8,5%) πριν τον τερματισμό στην Μορζίν, Πογκάτσαρ και Βίνγκεγκορντ ξέφυγαν από όλους τους υπόλοιπους, με τον Σλοβένο να εξαπολύει επίθεση στα 2 χλμ πριν την κορυφή. Ο Δανός έχασε αμέσως επαφή, όμως σιγά-σιγά μπόρεσε να μειώσει τη διαφορά και να επανέλθει. Μια νέα επίθεση του Πογκάτσαρ σταμάτησε από μια προπορευόμενη μηχανή και τελικά ο Βίνγκεγκορντ αιφνιδίασε τον αντίπαλό του με ένα σπριντ διαρκείας που του απέφερε κέρδος 3″ μπόνους. Στα τελευταία κατηφορικά χιλιόμετρα, ο Κάρλος Ροντρίγκεθ (Ineos) τους προσπέρασε και πήρε τη νίκη στο ετάπ, αφήνοντας δεύτερο τον Σλοβένο και τρίτο τον Δανό. Στη γενική, η απόσταση πρώτου και δεύτερου διαμορφώθηκε στα 10″, ενώ ο Ισπανός της Ineos ανέβηκε στην 3η θέση, ξεπερνώντας για ένα δευτερόλεπτο τον Τζάι Χίντλεϊ.

 

 

Related posts

Τουρκία: Η ασφαλτόστρωση της Στρογγύλης ξυπνά πάλι τις τουρκικές ενστάσεις

lazaros lazaros

Δυτική Μάνη: Κρέμασαν άγρια ζώα σε κολώνες – Εικόνες ντροπής

lazaros lazaros

ΚΤΕΛ Κηφισού: Οδηγοί ταξί προκάλεσαν το επεισόδιο με τους πυροβολισμούς.

lazaros lazaros