Επενδυτική δραστηριότητα έλκει πλέον η Λαυρεωτική, καθώς ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση και ανάπτυξη του λιμανιού, οι σχεδιαζόμενες επεκτάσεις του Προαστιακούαλλά και της Αττικής Οδού, όσο και το γεγονός του ότι η περιοχή έχει πλέον νέο Γενικό ΠολεοδομικόΣχέδιο δημιουργούν τις προϋποθέσεις αξιοποίησης και ιδιωτικών εκτάσεων.
Σε ό,τι αφορά τις υποδομές, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού (50%+1 μετοχή) του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου, για το οποίο εκδήλωσαν ενδιαφέρον προσφάτως έξι επενδυτικά σχήματα (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε., κοινοπραξία JET PLAN SHIPPING Co LTD – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., η κοινοπραξία GPH CRUISE PORT FINANCE LTD – PROMARINE S.A., η κοινοπραξία OLYMPIC MARINE S.A. – MSC CRUISES S.A. και η ISRAEL SHIPYARDS INDUSTRIES LTD).
Κατ’ εκτίμηση η ολοκλήρωση της β’ φάσης του διαγωνισμού με την κατάθεση δεσμευτικών οικονομικών προσφορών μπορεί γίνει έως το τέλος του έτους, ώστε να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος στις αρχές του 2025. Αν και το χρονοδιάγραμμα έναρξης έργων βελτίωσης του λιμένα, δεν είναι προς το παρόν οριοθετημένο, εν τούτοις η προώθηση του διαγωνισμού αποτελεί την πιο ώριμη εξέλιξη αναβάθμισης των υποδομών της περιοχής.
Αντιθέτως σε εκκρεμότητα παραμένει η επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο, αλλά και το σχέδιο επέκτασης της Αττικής Οδού στην περιοχή.
Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό για την επέκταση του Προαστιακού από το Κορωπί προς το Λαύριο με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ (στο πλαίσιο της συστάδας έξι διαγωνισμών που θα συνέδεαν τις ΒΙΠΕ με τα λιμάνια), αυτός βρίσκεται ακόμη στη β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον αρχικό προϋπολογισμό το έργο υπολογιζόταν σε 390 εκατ. ευρώ. Διέθετε μάλιστα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τους πόρους ΕΣΠΑ, ωστόσο οι εξελίξεις στη Θεσσαλία μετά τις καταστροφικές πλημμύρες και η αναδιάρθρωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών που είναι σε εξέλιξη, άλλαξαν τις προτεραιότητες με αποτέλεσμα η ωρίμαση του διαγωνισμού να καθυστερεί.
Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών έχει κατά καιρούς αναφερθεί στην ανάγκη νομοθετικής βελτίωσης του νέου θεσμού Πρότυπων Προτάσεων, χωρίς ωστόσο να προχωρά σε άλλο σχεδιασμό δημοπράτησης των εν λόγω έργων.
Ιδιωτικές επενδύσεις
Την ευκαιρία αξιοποίησης εκτάσεων στο Λαύριο σπεύδουν να εκμεταλλευτούν η Τρ. Πειραιώς(75%) και η Κέκροψ-ΓΕΚ-Ιντρακόμ (25%) μετά την ολοκλήρωση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της περιοχής, που επιτρέπει πια την εμπορική αξιοποίηση ακινήτων για διάφορες χρήσεις.
Πρόκειται για το παλαιό εργοστάσιο της «Νηματουργείο Αιγαίον», συνολικής επιφάνειας 97.262 τ.μ., καθώς και για το 50% παραλιακού οικοπέδου, εμβαδού 8466 τ.μ., επί του οποίου υπάρχουν κτίσματα 6.947 τ.μ. Το «φιλέτο» του project είναι οι εγκαταστάσεις της Νηματουργείο Αιγαίον, καθώς καταλαμβάνουν ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο και γειτνιάζουν με τον χώρο του Λιμένα Λαυρίου.
Στα τέλη Ιουνίου και στο πλαίσιο ανακοίνωσης ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ της Τρ. Πειραιώς και της Dimand παρουσιάστηκε το περίγραμμα αξιοποίησης των συγκεκριμένων οικοπέδων στην περιοχή.
Εκεί σχεδιάζεται ένα μικτό συγκρότημα κατοικιών, τουριστικών εγκαταστάσεων και εμπορικών χρήσεων συνολικής ανωδομής 60.000 τ.μ.. Ο προϋπολογισμός του δεν έχει ασφαλώς επιβεβαιωθεί, ωστόσο σε αδρές γραμμές θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ
euro2day