Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΡοή ειδήσεων

Επιστολή Διαμαρτυρίας που υπογράφουν 140 Πλοίαρχοι της Ελληνικής Ακτοπλοΐας

Oι Πλοίαρχοι των Ακτοπλοϊκών πλοίων της χώρας μας, μετά από τα τελευταία γεγονότα έστειλαν στο γραφείο του Πρωθυπουργού και στα αρμόδια υπουργεία την παρακάτω επιστολή:

ΘΕΜΑ : ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Αξιότιμοι Κύριοι,

Με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την αδικαιολόγητη σύλληψη του συναδέλφου μας Πλοιάρχου του Ε/Γ – Ο/Γ ΣΑΟΝΗΣΟΣ , ο οποίος αν και έπραξε με βάση την ναυτική τέχνη και την εμπειρία του η οποία προτάσσει πάντα την ασφάλεια του πλοίου και των επιβαινόντων του, συνελήφθη ευρισκόμενος αναίτια σε ρόλο κατηγορούμενου για παράβαση του άρθρου 291 του Π.Κ. (Νόμος 4619 / 2019), περί Διατάραξης της ασφάλειας σιδηροδρόμων , πλοίων και αεροσκαφών.

Προς επίρρωση του αδικαιολόγητου της εν λόγω συλλήψεως θα πρέπει να γίνει απολύτως κατανοητό ότι βραδινές ώρες της 15ης Αυγούστου , οι ριπές ανέμου εντός του λιμένα Γαυρίου, νήσου Άνδρου, ήταν εντάσεως άνω των 9 beaufort και σε συνδυασμό με τον λάθος προσανατολισμό που έχουν οι προβλήτες του λιμένα Γαυρίου αλλά και τα αβαθή σημεία , καθιστούσε την πρόσδεση, παραμονή και απόδεση πλοίων ιδιαίτερα δύσκολη και επισφαλή.

Αν λοιπόν ο Πλοίαρχος του Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΟΝΗΣΟΣ, τη στιγμή που είχε ξεσύρει η άγκυρά του και παρασυρόταν ταχύτατα αριστερά, δεν προέβαινε σε εσπευσμένο και άμεσο απόπλου, ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ (ACT OF GOD), τότε η εξέλιξη του γεγονότος σε Ναυτικό Ατύχημα ήταν βέβαιη με ολέθρια αποτελέσματα τα οποία θα επέφεραν πράγματι την διατάραξη της ασφάλειας πλοίων.

Πέραν τούτου θα υπήρχε διατάραξη της συγκοινωνίας της Άνδρου καθώς το λιμάνι θα έκλεινε και επειδή το δεύτερο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων δεν έχει εναλλακτική πρόταση πρόσδεσης πλοίων, θα είχε αποκοπεί από παντού !

Σημειώσατε δε, πως κανένα μετεωρολογικό μοντέλο ή εφαρμογή, δεν προβλέπει και δεν αποτυπώνει έστω κατά προσέγγιση – τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες στους λιμένες με αποτέλεσμα να είναι καθημερινό το φαινόμενο να αντιμετωπίζουμε καιρικές συνθήκες δυσμενέστερες των αναγραφόμενων στα δελτία καιρού !

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονιστεί ότι εμείς οι Πλοίαρχοι , ως γνώστες και καθημερινοί χρήστες των λιμένων της νησιωτικής Ελλάδας, γνωρίζοντας τις ελλιπέστατες, ανεπαρκείς και επικίνδυνες λιμενικές υποδομές που προσφέρουν, σας αποστέλλουμε σε ετήσια βάση, επιστολές στις οποίες περιγράφονται όλες οι δυσκολίες βάσει των οποίων μπορεί να προκύψουν επικίνδυνες καταστάσεις και περιστατικά, καταθέτοντας παράλληλα συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης αυτών σύμφωνα με τις οποίες, τα πλοία θα μπορούν να εξυπηρετούν απρόσκοπτα όλα τα νησιά και με δυσμενείς καιρικές συνθήκες , όμοιες με αυτές της 15ης Αυγούστου 2024.

Είναι καιρός πλέον για άμεσες ενέργειες και έργα τα οποία θα συμβάλλουν στην ασφάλεια πλοίων και επιβαινόντων και όχι σε εύκολες και άδικες συλλήψεις Πλοίαρχων εκπορευόμενες από τα social media, οι οποίες αποκρύπτουν τη σκληρή πραγματικότητα και απαλλάσσουν ευθύνες δεκαετιών.

Αξιότιμοι Κύριοι,

Διαμαρτυρόμαστε εντόνως ,καθώς η ποινικοποίηση των πράξεων μας , δημιουργεί στην κοινωνία την αίσθηση ότι οι κόποι μας και οι θυσίες μας , δεν βρίσκουν ανταπόκριση και δεν εκτιμιούνται από μεγάλη μερίδα του επιβατηγού κοινού.

Στο βιβλίο της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ, έχουμε αφιερώσει τη ζωή μας και χρόνια στερήσεων από κάθε προσωπική στιγμή και απολαβή.

Δεν γίνεται να δίνουμε ζωή στα νησιά με το λειτούργημά μας και να κάνουμε υπερβάσεις κάθε φορά που καλούμαστε να γίνουμε η γέφυρα επικοινωνίας της νησιωτικής Ελλάδας με την ηπειρωτική και ταυτόχρονα να βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την δικαιοσύνη και τον διασυρμό ΕΚΤΕΛΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ μας , υπερβάλλοντας εαυτόν σε θέματα ασφάλειας και διαδικασιών ασφαλών καταπόπλων !

Μια αναδρομή θα σας δώσει απαντήσεις για τα ποσοστά ατυχημάτων από κατηγορίες για «εκπτώσεις σε θέματα ασφάλειας και παραβιάσεις άρθρων του Κώδικα 291»….. ΣΧΕΔΟΝ ΜΗΔΕΝΙΚΑ!!!!

Για όλα τα ανωτέρω και με επιφύλαξη παντός Νόμιμου δικαιώματός μας, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :

– Την απεμπλοκή της ειδικότητάς μας από το άρθρο 291 του Ποινικού Κώδικα
– Την ορθή αξιολόγηση καταστάσεων με τη γνωμοδότηση εμπειρογνώμονα Πλοιάρχου Ε.Ν. εν ενεργεία ή εν αποστρατεία / εφεδρία και την αποφυγή σύλληψης του Πλοιάρχου καθώς αυτό διαταράσσει την ομαλή διεξαγωγή των ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ δρομολογίων των πλοίων.
– Τη νομιμοποίηση και πλήρη αρμοδιότητα και υπερισχύουσας εξουσίας του Πλοιάρχου, να αναλαμβάνει αποφάσεις κατά κρίση.
– Τη συμμετοχή της εκάστοτε οικείας Λιμενικής Αρχής στη λήψη αποφάσεων προσέγγισης υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθώς και την ουσιαστική της συμμετοχή στον έλεγχο της σωστής και ασφαλούς αποεπιβίβασης επιβατών και φορτωεκφόρτωσης οχημάτων με ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ στις προβλήτες και ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με το εκάστοτε πλοίο που εκτελεί διαδικασίες αποεπιβίβασης και φορτωεκφόρτωσης, οι οποίες διέπονται μέσω Ε.Α.Δ.

Αναλογιστείτε λοιπόν με τι μας έχετε φέρει αντιμέτωπους και τι αντίκτυπο έχει όλο αυτό στην νέα γενιά που θα κληθεί να αναλάβουν συνεχιστές ενός έργου που επί σειρά δεκαετιών αναλαμβάνουμε την σκυτάλη, τηρώντας τις παραδόσεις και τις αξίες με μεράκι, φιλότιμο και αίσθημα ευθύνης .

Μετά τιμής,

Οι Πλοίαρχοι του Ακτοπλοϊκού στόλου :

enautilia.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Greedflation:Ο πληθωρισμός της απληστίας έχει αυξήσει «σημαντικά» τις τιμές

lazaros lazaros

Μια λαμπρή εκδήλωση από την Εθνική Λέσχη Πρεσβευτών Ελλάδος με τίτλο: «” Η συμβολή της Παγκόσμιας Λέσχης Πρεσβευτών στην επιχειρηματικότητα και την πολιτιστική διπλωματία”» με την παρουσία πρεσβευτών,υψηλών παραγόντων και επιφανών προσωπικοτήτων του πολιτικού, επιχειρηματικού και ακαδημαϊκού κόσμου της χώρας.

lazaros lazaros

24 Φεβρουαρίου 1981 – Ο Εγκέλαδος «χτυπά» Αθήνα, Βοιωτία, Κορινθία με 6,7 Ρίχτερ

lazaros lazaros