Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡοή ειδήσεων

Αθανάσιος Μαρτίνος: «Χωρίς τα ελληνικά δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο οι τιμές θα είχαν διπλασιαστεί»

Τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία εν μέσω δραματικών γεωπολιτικών εξελίξεων με τους δύο πολέμους, στην Ουκρανία και στη Μέση Ανατολή να κλιμακώνονται με άγνωστο το μέλλον, επεσήμανε ο δρ Αθανάσιος Μαρτίνος μιλώντας στο 5ο Athens Triennial Meeting

«Οι γεωπολιτικές κρίσεις δείχνουν τη σημασία και τη γεωστρατηγική αξία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου. Γίνεται κριτική ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες μεταφέροντας ρωσικό πετρέλαιο χρηματοδοτούσαν τον πόλεμο του Πούτιν στην Ουκρανία.

Η Ρωσία είναι ένας μεγάλος εξαγωγέας εμπορευμάτων και οι χώρες που δεν έχουν επιβάλει κυρώσεις σε βάρος της αποτελούν τα 9/10 του παγκόσμιου πληθυσμού. Χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία, το Πακιστάν, η Ινδονησία και άλλοι ήταν πρόθυμοι αγοραστές, υποκαθιστώντας την ευρωπαϊκή αγορά για τα ρωσικά προϊόντα.

Μεταφέροντας ρωσικά προϊόντα που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις, όπως σιτηρά, λιπάσματα, άνθρακα και πετρέλαιο, ωφελούσαμε πρωτίστως τους καταναλωτές, ιδίως στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες» επεσήμανε ο δρ Αθανάσιος Μαρτίνος δίνοντας την πραγματική διάσταση του θέματος:

«Το ερώτημα είναι πού θα είχαν εκτιναχθεί οι τιμές του πετρελαίου μετά την ουκρανική κρίση του 2022 αν δεν υπήρχαν τα ελληνικά δεξαμενόπλοια να μεταφέρουν τ ο ρωσικό πετρέλαιο. Πιθανότατα θα είχαν διπλασιαστεί χωρίς τα δικά μας πλοία να μεταφέρουν το πετρέλαιο.

Γι’ αυτό και στις ΗΠΑ παραδέχτηκαν ότι το πετρέλαιο αυτό μεταφέρεται με συγκεκριμένους όρους και σε συγκεκριμένες τιμές».

Αφού ευχήθηκε να τερματιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία «μεταξύ αδελφών εθνών» όπως είπε , στη συνέχεια αναφέρθηκε στο ότι «έχουμε ακόμη έναν καταστροφικό πόλεμο εδώ και έναν χρόνο, στη Μέση Ανατολή.

Έναν πόλεμο που επηρεάζει επίσης την παγκόσμια ναυτιλία. Τον πόλεμο του Ισραήλ εναντίον της Χαμάς και της Χεζμπολάχ. Οι σύμμαχοι της Χεζμπολάχ, οι Χούθι, έχουν ουσιαστικά αποκλείσει το πέρασμα της Ερυθράς Θάλασσας».

Όπως επεσήμανε ως αποτέλεσμα, οι ναύλοι έχουν αυξηθεί πάρα πολύ, ειδικά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με τις τιμές για τη μεταφορά ενός container να έχουν τριπλασιαστεί μετά το κλείσιμο της Ερυθράς Θάλασσας.

Αύξηση ναύλων σημειώθηκε και για τα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου, όπως και τα μεγάλα φορτηγά τύπου capesize.

Στο τέλος, ο Έλληνας πλοιοκτήτης έκανε πρόβλεψη για την κατάσταση την στην Ερυθρά Θάλασσα:

«Είναι αμφίβολο αν η παρέμβαση των Χούθι θα σταματήσει σε περίπτωση κατάπαυσης του πυρός στη Μέση Ανατολή. Στόχος των Χούθι είναι να τραβήξουν την προσοχή και να αναγνωριστούν από τη διεθνή κοινότητα» και κατέληξε λέγοντας: «Δεν αναμένεται η Ερυθρά Θάλασσα να ξανανοίξει σύντομα, γεγονός που είναι καλό για την ναυλαγορά».

New Money

 

Σχετικές αναρτήσεις

Η ανθρώπινη ζωή.Ο φυσικός μας πλούτος, τα ζώα και οι περιουσίες μας ΠΡΕΠΕΙ επιτέλους να προστατευτούν με πλάνο και σχεδιασμό.

lazaros lazaros

Πειραιάς: Πώς θα γίνει η βιοκλιματική ανάπλαση της Ακτής Θεμιστοκλέους – Το ποδήλατο, το πράσινο, οι «έξυπνες» εγκαταστάσεις

lazaros lazaros

Παρουσιάστηκε το μεγάλο αναπτυξιακό πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής για τη Δυτική Αττική – Ποιά μεγάλα έργα περιλαμβάνει

lazaros lazaros