Με θετικό πρόσημο έκλεισε το 2023 για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, με τη θυγατρική της Carlsberg στην Ελλάδα να καταγράφει άνοδο τόσο σε επίπεδο πωλήσεων, όσο και καθαρής κερδοφορίας, θέτοντας παράλληλα τις βάσεις για ένα ισχυρό 2024, ξεδιπλώνοντας φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης και επενδύσεων.
Σε αυτό το πλαίσιο, έγινε γνωστό ότι στις 8 Μαρτίου 2024 η εταιρεία απέκτησε τα δημοφιλή σήματα Kaiser και Henningerγια την ελληνική αγορά έναντι τιμήματος ύψους 4 εκατ. ευρώ από τη γερμανική Binding.
Πρόκειται άλλωστε για σήματα τα οποία η Ολυμπιακή Ζυθοποιία παράγει εδώ και αρκετά χρόνια.
Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε στις 27 Ιουνίου 2023 στην απόκτηση του 35% της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων που παράγει τις premium μπύρες Νήσος, με το τίμημα να ανέρχεται στο ύψος του 1 εκατ. ευρώ.
Letter of Support από τη μητρική
Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ εχθές, για τη χρήση 2023 «το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων υπερβαίνει το σύνολο των βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων κατά 48,3 εκατ. ευρώ. Ωστόσο η εταιρεία συνεχίζει να έχει χρηματοδοτική υποστήριξη από τον όμιλο της μητρικής εταιρείας Carlsberg AS ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει οποιεσδήποτε ανάγκες πιθανό να προκύψουν στους επόμενους 12 μήνες από τη δημοσιοποίηση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων».
Παράλληλα, αναφέρεται ότι στις 17 Σεπτεμβρίου 2024 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία «έλαβε επιστολή υποστήριξης (Letter of Support) από την Carlsberg Breweries Α/S, η οποία είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε επίπεδο ομίλου». Με βάση την επιστολή αυτή, η μητρική δεσμεύεται ότι θα υποστηρίξει οικονομικά την Ολυμπιακή Ζυθοποιία όσον αφορά τις υποχρεώσεις της (και τις ενδεχόμενες) καθώς και τις δεσμεύσεις της για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών από την ημερομηνία έγκρισης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων.
Αύξηση τζίρου 8% και κερδών κατά 45%
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση, το 2023 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ανακοίνωσε αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 8,1% στα επίπεδα των 129,6 εκατ. ευρώ έναντι 119,9 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ αν υπολογιστεί και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης οι πωλήσεις ανήλθαν σε 181,1 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,03% σε σχέση με το 2022, όπου είχαν διαμορφωθεί στα επίπεδα των 170,8 εκατ. ευρώ.
Ο δε Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης μειώθηκε από 30% σε 28% επηρεάζοντας θετικά τις καθαρές πωλήσεις.
Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 31,48% στα 13,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ξεπέρασαν τα επίπεδα των 10,2 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 45,19%.
Ωστόσο παρά τη μείωση των πωλήσεων ο συνολικός όγκος πωλήσεων της εταιρείας κυμάνθηκε στα 1,2 εκατ. εκατόλιτρα εμφανίζοντας μείωση κατά 17%, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς το εξωτερικό, ενώ ο όγκος πωλήσεων που αφορά στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 3%, οριακά υψηλότερα από τον μέσο όρο της αγοράς. Η μείωση του όγκου των εξαγωγών οφείλεται στη μείωση των ενδοομιλικών πωλήσεων προς την Βουλγαρία.
Βασικοί παράγοντες για την αύξηση στην εγχώρια αγορά ήταν η γενικότερη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κανάλι της εστίασης (on trade) καθώς δεν υπήρχε πλέον κανένα περιοριστικό μέτρο, καθώς και στις πολύ καλές επιδόσεις του τουρισμού, που βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τις επιδόσεις της εγχώριας αγοράς ζύθου.
Οι επενδύσεις και η αναπτυξιακή στρατηγική για το μέλλον
Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, για το 2024 η ελληνική θυγατρική του ομίλου Carlsberg έχει δρομολογήσει επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια επενδυτικού πλάνου ύψους 9,5 εκατ. ευρώ το 2023, το οποίο αφορούσε σε μηχανολογικό εξοπλισμό, συσκευασία, εξοπλισμό παγίων για την κρύα αγορά (ψυγεία κλπ). Σωρευτικά για την τριετία 2024-2026 δρομολογούνται επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ, ενώ είχαν προηγηθεί επενδύσεις ύψους 23,1 εκατ. ευρώ το διάστημα 2021-2023.
Οι βασικοί άξονες της αναπτυξιακής στρατηγικής που ακολουθεί η εταιρεία για εφέτος αλλά και για τα επόμενα χρόνια αφορούν στην περαιτέρω διεύρυνση του αποτυπώματός της στην αγορά, με κανάλι προτεραιότητας αυτό της κρύας αγοράς (HO.RE.CA.), τη στοχευμένη ανάπτυξη των premium προϊόντων της, την έμφαση στα μη αλκοολούχα προϊόντα, καθώς και στην εστίαση στην τουριστική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη τα θετικά σημεία αναφοράς που παρουσιάζονται μέχρι στιγμής για την τρέχουσα χρονιά.
Ο νέος managing director
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό μόλις την περασμένη εβδομάδα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία θα έχει νέο managing director από την 1η Ιανουαρίου 2025, καθώς ο Marcin Burdach αναμένεται να διαδεχθεί τον Henrik Fredvig μόλις 15 μήνες μετά την αλλαγή ηγεσίας που σημειώθηκε το 2023.
O Henrik Fredvig είχε αναλάβει καθήκοντα managing director στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία μόλις τον Σεπτέμβριο του 2023, ενώ, όπως δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα κύκλοι της εταιρείας στο insider.gr, ο ίδιος υπέβαλε την παραίτησή του επικαλούμενος προσωπικούς λόγους. Μάλιστα, οι ίδιοι κύκλοι εξηγούν πως δεν έχει συντελεστεί καμία αλλαγή σε επίπεδο στρατηγικής της εταιρείας.
Ο Fredvig άλλωστε, ο οποίος θα διατηρήσει μέχρι τέλος Δεκεμβρίου τη θέση του managing director στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θα συνεχίσει την πορεία του στον όμιλο Carlsberg, στον ρόλο του VP of Sales On Trade της Carlsberg, τον οποίο κατείχε και πριν την ανάληψη των καθηκόντων του στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία.
Ο Burdach έχει μακρά πορεία στον όμιλο Carlsberg, αποτελώντας μέλος του από το 2008 ως marketing manager για την αγορά της Πολωνίας, ενώ στη συνέχεια ανέλαβε τον ρόλο του επικεφαλής On Trade στη Διεύθυνση Πωλήσεων, καθώς και διάφορους εμπορικούς ρόλους που αφορούσαν στο region της κεντροανατολικής Ευρώπης.
Το 2017 προήχθη σε country manager για την Carlsberg Ουγγαρίας, ενώ από το 2020 κατέχει τη θέση του managing director στην Carlsberg Κροατίας.