Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΡοή ειδήσεων

Η τεχνητή νοημοσύνη στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Με βήμα ταχύ στο μονοπάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού προχωρά ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στη χώρα μας, με τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προετοιμάζονται ήδη για το… ραντεβού με το μέλλον, με την πολύτιμη όπως αποδεικνύεται συνδρομή των ευκαιριών που παρέχει η τεχνητή νοημοσύνη.

Κι ενώ παράγοντες της αγοράς έχουν αντιληφθεί από καιρό πως το «αύριο» των σούπερ μάρκετ είναι ήδη εδώ, ήρθε πλέον η ώρα ο κλάδος να περάσει στην επόμενη πίστα. Και αυτό γιατί οι ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται διεθνώς, στη σκιά των αλλεπάλληλων κρίσεων που έπληξαν τα τελευταία χρόνια την ελληνική οικονομία – πανδημική, ενεργειακή και εσχάτως πληθωριστική – κρίνουν πιο επιτακτική από ποτέ τη μετάβαση των ελληνικών σούπερ μάρκετ στην ψηφιακή εποχή.

Όσο δε προκύπτουν νέα δεδομένα, τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις των καταναλωτών από έναν από τους πιο νευραλγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.

Το νέο προφίλ του καταναλωτή απαιτεί πιο γρήγορα αντανακλαστικά και επιχειρήσεις που είναι ήδη έτοιμες να διαχειριστούν από σήμερα τις προκλήσεις του «αύριο».


Η τεχνητή νοημοσύνη στα ράφια των σούπερ μάρκετ

«Η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζει τεράστιες ευκαιρίες για τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων», παραδέχθηκε πριν από μερικά 24ωρα ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και επικεφαλής του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, περιγράφοντας μια από τις βασικές προκλήσεις που καλείται να διαχειριστεί η βιομηχανία τροφίμων μέσα στην επόμενη πενταετία.

Μιλώντας από το βήμα του 15ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ, εξήγησε πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ανεβάσει το επίπεδο πληροφόρησης και λήψης αποφάσεων μέσα στα σούπερ μάρκετ.

Τα πολύτιμα εργαλεία της, αν αξιοποιηθούν ορθά και αποτελεσματικά, μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση της προϊοντικής ποικιλίας στα καταστήματα, στη βελτίωση των πλάνων που καταρτίζονται για την ταξινόμηση των αγαθών στα ράφια, αλλά και να συνδράμουν στη διαμόρφωση της βέλτιστης τιμολογιακής πολιτικής, με σύμμαχο τον χρόνο.

Κρίσιμη θεωρείται δε η ανάλυση των δεδομένων για το προϊοντικό μείγμα που πωλείται, αλλά και το ύψος των πωλήσεων που συντελείται – λειτουργίες αρκετά περίπλοκες και χρονοβόρες για κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ, που μπορούν πλέον, με τη συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης, να δρομολογηθούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και αποτελεσματικότητα και στον μικρότερο δυνατό χρόνο, διευκολύνοντας σε μεγάλο βαθμό τους εργαζόμενους στα καταστήματα.

Παράλληλα, η τεχνητή νοημοσύνη είναι σε θέση, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, να βελτιώσει την οργάνωση του πλαισίου των προσφορών, αλλά και να συμβάλλει στην παρατήρηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών μέσα σε ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ.

Με τη χρήση δε έξυπνων καμερών, μπορούν συντονισμένα να αποφευχθούν ακόμη και περιπτώσεις πιθανών κλοπών.

insider

Σχετικές αναρτήσεις

Δολοφονική επίθεση στον Βύρωνα: «Τον φάγανε» φώναζε η γυναίκα του 32χρονου θύματος

lazaros lazaros

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Α΄ΦΑΣΗΣ Τ.Π.Σ ΔΗΜΟΥ ΡΑΦΗΝΑΣ – ΠΙΚΕΡΙΜΙΟΥ

lazaros lazaros

Δίκη για το Μάτι:Αποδοκιμασίες από συγγενείς. Ένοχοι έξι κατηγορούμενοι.

lazaros lazaros