Αντιμετωπίζοντας τις οικονομικές επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και των δυτικών κυρώσεων, ο δεύτερος μεγαλύτερος δανειστής της Ρωσίας στρέφεται στην Κίνα για προσοδοφόρες ευκαιρίες αντιστάθμισης των απωλειών, την ίδια ώρα που ορατό είναι το ενδεχόμενο της από κοινού ναυπήγησης πλοίων.
Σε συνέντευξή του στο South China Morning Post, o CEO της VTB Bank, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση του ρωσικού κρατικού ναυπηγείου United Shipbuilding Corporation (USC), εξέφρασε την άποψη ότι η τράπεζα θα πρέπει να προσελκύσει εξωτερική χρηματοδότηση και η Κίνα φαντάζει ιδανικός εταίρος.
Ο Andrey Kostin συνόδευσε τον πρόεδρο Πούτιν στην Κίνα στο περιθώριο του Βelt and Road Forum στο Πεκίνο. Δεν είναι άλλωστε μυστικό ότι οι δύο χώρες έχουν ενισχύσει τις οικονομικές και εμπορικές τους σχέσεις μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. «Ερχόμαστε στην Κίνα διότι είναι η κορυφαία ναυπηγική δύναμη στον κόσμο. Θα επιστρέψω πιθανώς τον Νοέμβριο να συναντήσω κινεζικές εταιρείες και ίσως εξετάσουμε το ενδεχόμενο να κατασκευάσουμε από κοινού ναυπηγείο με την Κίνα», τόνισε ο CEO της VTB Bank και ένας εκ των τραπεζιτών της Ρωσίας με τη μεγαλύτερη επιρροή. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η USC, που παραδοσιακά ειδικεύεται στα πολεμικά πλοία, θα στραφεί στη ναυπήγηση εμπορικών πλοίων με την πολύτιμη αρωγή του Πεκίνου.
Κατά την ομιλία του στο Βelt and Road Forum, ο Πούτιν αναφέρθηκε σε μια σειρά διμερών έργων, συμπεριλαμβανομένου του διαδρόμου Βορρά-Νότου στην ευρωπαϊκή Ρωσία, της αρτηρίας μεταφορών Βορρά-Νότου μέσω της Σιβηρίας και των σιδηροδρόμων από τη Σιβηρία στην Κίνα μέσω της Μογγολίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο Andrey Kostin σημείωσε: «Ένας σιδηρόδρομος θα μπορούσε να περάσει από τη Ρωσία μέσω του Αζερμπαϊτζάν στο Ιράν και πιο μακριά στη Σαουδική Αραβία. Αποτελεί απλώς μια ωραία ιδέα, αλλά νομίζω ότι [η Ρωσία] θα είναι πολύ πρόθυμη να προσκαλέσει την Κίνα να συμμετάσχει».