Εξαιρετικά δύσκολοι θα είναι οι επόμενοι μήνεςστον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω της ραγδαίας πτώσης των τιμών.
Η εξέλιξη αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι νέα πλοία μπαίνουν συνεχώς στην αγορά αυξάνοντας σημαντικά την προσφορά με αποτέλεσμα να μειώνονται συνεχώς τα ναύλα.
Πολλές εταιρείες προχώρησαν το 2021 και το 2022 σε μεγάλες παραγγελίες νέων πλοίων αξιοποιώντας τα διογκωμένα κέρδη που αποκόμισαν κατά την περίοδο της πανδημίας, με αποτέλεσμα το βιβλίο παραγγελιών να έχει φτάσει στο 26,6% του παγκόσμιου στόλου. Η
πλειοψηφία των νέων πλοίων αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2025.
Ο έλεγχος της πλεονάζουσας χωρητικότητας και της ταχύτητας των πλοίων μπορεί να μειώσει την καθοδική πίεση στην αγορά, σημείωσε ακόμη, αλλά ο πληθωρισμός και οι γεωπολιτικές διαμάχες στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή προκαλούν αβεβαιότητα που μπορεί να αποτρέψει την άνοδο του κλάδου. «Οι πιο αργές ταχύτητες αναμένεται να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στο μέλλον στην απορρόφηση μέρους της πλεονάζουσας χωρητικότητας», σημείωσε.
Πλεονέκτημα οι μακροχρόνιες συμφωνίες
Η συνεχής πτώση των τιμών αναμένεται να επηρεάσει πιο πολύ του μεγάλους liners, του κλάδου. Τις εταιρείες, δηλαδή, που κάνουν σταθερά δρομολόγια από λιμάνι σε λιμάνι και σε συγκεκριμένες διαδρομές.
Πολλές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που διαθέτουν μακροχρόνια συμβόλαια, τα οποία μάλιστα εξασφάλισαν κατά την διάρκεια του ράλι της αγοράς, βρίσκονται σε πιο πλεονεκτική θέση.