Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΡοή ειδήσεων

Κλωστοϋφαντουργία: Ποντάρει σε μεγάλους οίκους και «European Cotton»

Παρά το γεγονός ότι το 2023 θεωρείται χαμένη χρονιά για τον κλωστοϋφαντουργικό κλάδο, κλίμα συγκρατημένης αισιοδοξίας επικρατεί για την πορεία της επόμενης χρονιάς, ιδίως με βάση τις προσδοκίες που υπάρχουν στο μέτωπο των ESG κριτηρίων και του «European Cotton».

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, παρατηρείται τους τελευταίους μήνες αυξημένο ενδιαφέρον από μεγάλους Οίκους του εξωτερικού προκειμένου να ξεκινήσουν συνεργασία με ελληνικές νηματουργίες.

«Δεν έχουμε φτάσει στο στάδιο των παραγγελιών, αλλά διαπιστώνουμε το σημαντικό ενδιαφέρον, τους δειγματισμούς που γίνονται και τη γενικότερη αλλαγή στάσης μεγάλων πελατών του εξωτερικού. Αν έστω και ένα περιορισμένο τμήμα του ενδιαφέροντος μεταφραστεί σε παραγγελίες, τότε για μιλάμε για ουσιαστική ανάκαμψη της εγχώριας παραγωγής. Μένει όμως να το δούμε»

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, «υπάρχει μια διάθεση των μεγάλων αυτών πελατών να περιορίσουν την έκθεσή τους από τους προμηθευτές της Ασίας και να υποκαταστήσουν μέρος των παραγγελιών τους από την Ευρώπη. Κάτι τέτοιο μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους, μεταξύ των οποίων το ότι χώρες της Ασίας λόγω του υψηλού διψήφιου πληθωρισμού τους δεν είναι τόσο φτηνότερες σε σχέση με την Ελλάδα, όσο ήταν κατά το παρελθόν. Η ψαλίδα έχει κλείσει.

Ένας όμως ακόμη πιο βασικός λόγος είναι ότι οι μεγάλοι Ευρωπαίοι πελάτες πιέζονται να συμμορφωθούν και να ακολουθήσουν την πορεία της πράσινης μετάβασής τους, άρα καλούνται να επιλέξουν προμηθευτές που θα υιοθετούν στην πράξη πολιτικές βιωσιμότητας, δηλαδή να παράγουν ποιοτικά νήματα με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και με ιχνιλασιμότητα στον τρόπο παραγωγής τους.

Έτσι, το σήμα του “European Cotton” αποτελεί ένα αφήγημα, το οποίο προσδοκούν να εκμεταλλευθούν οι ευρωπαϊκές νηματουργίες, με δεδομένο ότι είναι πολύ μικρή σε μέγεθος και αριθμό δραστηριοποιούμενων εταιρειών η σχετική παραγωγή στη Γηραιά Ήπειρο» (για το θέμα αυτό, το Euro2day.gr είχε αναφερθεί σχετικά από τον Οκτώβριο).

Σε αντίθεση με τις όποιες προσδοκίες για την επόμενη χρονιά, το 2023 εξελίχθηκε σε μια πολύ δύσκολη χρήση για τις νηματουργίες όλου του κόσμου.

«Η ζήτηση από την Ευρώπη συνεχίζει να παρουσιάζει μεγάλη πτώση. Τα προβλήματα μεγάλων αγορών όπως η Γερμανία, η Γαλλία αλλά και σε κάπως μικρότερο βαθμό η Αυστρία είναι μεγάλα. Αντίθετα, για την επόμενη χρονιά υπάρχουν καλύτερες προσδοκίες, τουλάχιστον από το δεύτερο εξάμηνο και μετά.

Μεγάλο ποσοστό των Ευρωπαίων έχει ήδη πολύ καιρό να αγοράσει ρούχα και αυτό δεν μπορεί να συνεχίζεται επ’ άπειρο. Επίσης, οι τιμές που διαμορφώθηκαν μετά το φετινό φθινόπωρο για το βαμβάκι είναι μικρότερες σε σχέση με πέρυσι και παράλληλα το ενεργειακό κόστος έχει αποκλιμακωθεί σε σύγκριση με τα εξωφρενικά περυσινά επίπεδα. Αν σε όλα αυτά προσθέσει κάποιος και τη διαφαινόμενη στροφή των μεγάλων Οίκων του εξωτερικού προς το ευρωπαϊκό νήμα, τότε θα δούμε μια σημαντική βελτίωση της κατάστασης. Όλα αυτά φυσικά θα πρέπει να επιβεβαιωθούν και στην πράξη.

Θέλω να πιστεύω ότι τόσο η Πολιτεία, όσο και οι τράπεζες θα αξιολογήσουν τη νέα κατάσταση που ελπίζεται να διαμορφωθεί και να πράξουν αναλόγως στηρίζοντας τον κλάδο, οι δυνατότητές ανάπτυξης του οποίου είναι μεγάλες» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

πηγη Στέφανος Kοτζαμάνης
kotzamanis@euro2day.gr

 

Related posts

Η εντυπωσιακή γυμνόστηθη εμφάνιση της Bella Hadid στο Φεστιβάλ Καννών

lazaros lazaros

Η Ελλάδα ένα από τα πέντε μη μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ – Διετής θητεία

lazaros lazaros

Διευθύντρια Β΄βαθμιας εκπαίδ. Αχαΐας: Τόση διάσταση για μια αποβολή;

lazaros lazaros