Ανατολική Αττική
LIFESTYLEΡοή ειδήσεων

Δοκιμή: Honda Transalp 750

Οδηγούμε τη νέα Honda Transalp και επιβεβαιώνουμε ότι ο μύθος που το συνοδεύει θα συνεχίσει να ζει για πολλά χρόνια ακόμα.
Ρίχνοντας μια ματιά στο λεξικό αναζητώντας την ερμηνεία της λέξης «θρύλος« έπεσα πάνω σε μια απάντηση που ταίριαζε πολύ με τη μοτοσικλέτα που είχα στα χέρια μου. Ο όρος «θρύλος», ανάφερε η ερμηνεία, φέρει τη χροιά μεγαλείου, αριστείας και διαχρονικής σημασίας, είτε με τη μορφή ιστορίας, είτε σε μορφή περιγραφής κατάστασης, αντικειμένου ή προσώπου.

Για παράδειγμα, συνεχίζει η ερμηνεία, μιαθρυλική μοτοσικλέτα μπορεί να αναγνωρίζεται και να θαυμάζεται για τον σχεδιασμό και την απόδοσή της.


Η Honda Transalp χωρίς αμφιβολία ανήκει στην κατηγορία των μύθων στον κόσμο της μοτοσικλέτας. Μόνο που σε καμία περίπτωση δε «θαυμάστηκε ή αναγνωρίστηκε» για τον σχεδιασμό ή την απόδοσή της. Ο λόγος που πέρασε στη σφαίρα του μυθικού είναι πολύ πιο απλός, αλλά σίγουρα πιο ουσιαστικός. Γιατί πολύ απλά συνόδευσε τους αναβάτες με τον πιο ανιδιοτελή τρόπο να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα.

Η έλευση της νέας Transalp το 2023 ξύπνησε σε πάρα πολλούς θύμισες από μια εποχή που τα πράγματα ήταν πιο απλά, πιο ελεύθερα και σίγουρα πιο ανέμελα. Ακόμα και εκείνοι που ακόμα κυκλοφορούν και ταξιδεύουν με τις Transalp περασμένων δεκαετιών, συγκινήθηκαν με την έλευση του νέου μοντέλου και σίγουρα έριξαν μια κλεφτή ματιά στα κείμενα που γράφτηκαν για την εντυπωσιακή νέα μοτοσικλέτα.

Ίδια συνταγή με διαφορετική υλικά

Είχαμε πολλές φορές συναντήσει την καινούρια μοτοσικλέτα της Honda από τότε που παρουσιάστηκε, αλλά είναι πάντα διαφορετική η αίσθηση όταν την έχεις στο γκαράζ του σπιτιού σου. Εξετάζοντας προσεκτικά την Transalp διαπιστώνεις ότι η Honda μόνο σε έναν τομέα έχει διατηρήσει την ίδια φιλοσοφία σε σχέση με το παρελθόν και αυτός είναι ο σχεδιασμός. Η μοτοσικλέτα στη συνολική δομή της είναι εντυπωσιακή, με τον μεγάλο τροχό εμπρός και την κορμοστασιά αλόγου που τη συνοδεύει.

Παρόλα αυτά, τα επιμέρους στοιχεία της δεν ξεφεύγουν από ότι έχουμε ήδη συναντήσει σε άλλα μοντέλα της Honda, κάτι που έχει θετικά και αρνητικά. Ένα θετικό είναι ότι δεν μπορείς να μπερδευτείς ότι αυτή είναι μια Honda και ένα αρνητικό είναι ότι βλέπεις στη νέα σου μοτοσικλέτα κοινά στοιχεία με άλλα μοντέλα της εταιρείας, βλέπε προβολέας εμπρός και ουρά πίσω.

Εκείνο που σίγουρα ξεχωρίζει, τουλάχιστον στο μοντέλο δοκιμής είναι ο χρωματισμός SP Color ο οποίος μεταμορφώνει κυριολεκτικά τη μοτοσικλέτα σε κάτι άλλο. Τα vintage γραφικά από το πρώτο μοντέλο του 1986, οι χρυσές ζάντες και το ποιοτικό λευκό χρώμα δίνουν μια άγρια ομορφιά στη μοτοσικλέτα που σίγουρα δε βρίσκεις στις πιο απλές χρωματικά εκδόσεις.

Ανεβαίνοντας στη σέλα της μοτοσικλέτας, μπροστά στα μάτια σου έχεις την TFT οθόνη 5 ιντσών με πολύ εύκολο χειρισμό και σωστές αναλογίες, ενώ η ζελατίνα στο μοντέλο δοκιμής ήταν η μεγαλύτερη που προσφέρει ως αξεσουάρ η Honda κάνοντας κυριολεκτικά πολύ καλή δουλειά. Το μοντέλο δοκιμής ήταν επίσης εξοπλισμένο με προβολείς, κάγκελα προστασίας, κάλυμμα ψυγείου και προστατευτική ποδιά κινητήρα, ενώ στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει θύρα USB, LED φώτα και φλας, σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone, σύστημα αυτόματης απενεργοποίησης των φλας και σύστημα ειδοποίησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.

Κινητήρας με χαρακτήρα

Ένα από τα στοιχεία που οφείλει τον χαρακτήρας η νέα Transalp είναι ο κινητήρας της. Το δικύλινδρο σε σειρά σύνολο των 755 κ.εκ. το έχουμε συναντήσει στο Hornet στο οποίο μας είχε εντυπωσιάσει. Αποδίδει 91,8 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 75 Nm ροπής στις 7.250 σ.α.λ. έχοντας στο πλευρό του έναν ηλεκτρονικό ψεκασμό ο οποίος φέρει τη σφραγίδα ποιότητας της Honda

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6τάχυτο μηχανικό και συνεργάζεται με συμπλέκτη ολίσθησης που φροντίζει για την ομαλή λειτουργία του πίσω τροχού στα έντονα φορτία από το φρένο κινητήρα. Ο κινητήρας συνοδεύεται από σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα όπως ρυθμιζόμενο traction control, τέσσερα προγράμματα οδήγησης (συν το πρόγραμμα USER που ρυθμίζονται όλοι οι παράμετροι), σύστημα ελέγχου της σούζας, σύστημα ρύθμισης φρένου του κινητήρα και ρυθμιζόμενο ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης για χρήση της μοτοσικλέτας εκτός δρόμου.

Υπάρχουν δύο χαρακτηριστικά στοιχεία που κάνουν αυτόν τον κινητήρα ερωτεύσιμο από κάθε αναβάτη. Το πρώτο είναι η απίστευτη σύνδεση που έχει το γκάζι με τον κινητήραδημιουργώντας μια μαγική απόκριση. Ότι έχεις στο μυαλό σου μεταφράζεται χωρίς αποκλίσεις σε εντολή στον κινητήρα ο οποίος φροντίζει πάντα να μεταφέρει το μέγιστο σε ισχύ και ροπή στον πίσω τροχό.

Το δεύτερο στοιχείο είναι η γοητεία που μεταδίδει στον αναβάτη σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Δεν είναι ένα βαρετό σύνολο που απλά θα κάνει καλά και ομαλά τη δουλειά του. Ο τρόπος που λειτουργεί, η σοβαρή του ισχύς και ο ήχος του, βάζουν τον αναβάτη στην πρίζα να ανοίξει και άλλο το γκάζι ανακαλύπτοντας πολλές πτυχές της μοτοσικλέτας που ίσως δεν είχε φανταστεί ότι διαθέτει. Ο κινητήρας της νέας Transalp είναι η ουσιαστική αλλαγή στον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας από ένα φιλικό all-around σε μια κανονικότατη Touring Off-Road μοτοσικλέτα.

Όσο για την κατανάλωση, αυτή σε μεικτές συνθήκες οδήγησης κυμάνθηκε στο επίπεδο του 5,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Ποιότητα σε άσφαλτο και χώμα

Η Honda είχε αποφασίσει από την αρχή ότι η Transalp της νέας γενιάς θα έχει σοβαρές εκτός δρόμου δυνατότητες. Αυτό επιβεβαιώνεται από το ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι το οποίο εκτός από την αναμενόμενη γεωμετρία και ανθεκτικότητάτου, είναι και πανάλαφρο με μόλις 18,3 κιλά βάρους. Το πλαίσιο συνοδεύεται από αναρτήσεις της Showa με ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. εμπρός τεχνολογίας SFF-CAδιαδρομής 200 χιλ. και ένα μονό αμορτισέρ πίσω με μοχλικό Pro Link και δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης.

Οι τροχοί είναι ακτινωτοί με διαστάσεις 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω, ενώ την πέδηση έχει αναλάβει η Nissin με δύο δίσκους τύπου μαργαρίτα εμπρός 310 χιλ. με 2πίστονες δαγκάνες και ένας δίσκος 256 χιλ. με μονοπίστρονη δαγκάνα και ABS. Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι 208 κιλά γεμάτη και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 16,9 λίτρα.

Ανεβαίνοντας στη σχετικά ψηλή σέλα (850 χιλ.) της Transalp αμέσως όλα – όπως άλλωστε σε όλα τα Honda – κουμπώνουν σαν να σχεδιάστηκαν για σένα. Το τιμόνι είναι φαρδύ και κοντά στο σώμα του αναβάτη το οποίο με τη σειρά του είναι όρθιο και τα πόδια σε άνετη γωνία. Κουμπώνοντας την πρώτη σχέση στο μαλακό κιβώτιο αρχίζεις από τα πρώτα χιλιόμετρα να απολαμβάνεις τρία στοιχεία σε αφθονία.

Αυτά τα τρία στοιχεία είναι η φιλικότητα, η πρόσφυση και η ποιότητα κύλισης. Η νέα Transalp χάρη στις ποιοτικές της αναρτήσεις δίνει στον αναβάτη μια εξαιρετική αίσθηση στο commuting. Κινούμενος καθημερινά στην πόλη μοτοσικλέτα προσφέρει άνεση και εμπιστοσύνη καθώς πλαίσιο/αναρτήσεις/φρένα συνδυάζονται με τέτοιο τρόπο που αφήνουν τον αναβάτη απλά να οδηγήσει απροβλημάτιστα προς τον προορισμό του.

Βγαίνοντας στο επαρχιακό δίκτυο η μοτοσικλέτα της Honda βγάζει έναν σπορ χαρακτήρα που θα εκπλήξει ευχάριστα τους αναβάτες. Έχει μια τρομερή άνεση να γύρει στην καρδιά της στροφής με μεγάλες κλίσεις, παρέχοντας στον αναβάτη καλή πληροφόρηση ακόμα και στο όριο. Οι μοτοσικλέτες με 21 τροχό εμπρός έχουν την τάση να έχουν μια απότομη συμπεριφοράστο πρώτο κομμάτι της στροφής, κάτι που στην Transalp απουσιάζει.

Στοιχεία σαν και αυτό επιβεβαιώνουν την ποιότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια των Ιαπώνων. Τα φρένα από την άλλη είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά με απίθανη αίσθηση στη μανέτα και επαρκής δύναμη να ακινητοποιήσει με ασφάλεια τη μοτοσικλέτα σε όλες τις συνθήκες. Ακόμα και η ελαφρώς μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων δε θα αποτελέσει πρόβλημα σε ένα δυνατό φρενάρισμα.

Ο αυτοκινητόδρομος χάρη στη μεγαλύτερη ζελατίνα γίνεται παιχνιδάκι για την Transalp η οποία ταξιδεύει απροβλημάτιστα ακόμα και με απαγορευμένες ταχύτητες, ακόμα και φορτωμένη, ενώ αν βρεθεί μπροστά σε ένα χωμάτινο μονοπάτι δε θα διστάσει να «λερωθεί».

Στο χώμα η μοτοσικλέτα είναι ανάλαφρη, περνάει με άνεση πάνω από πέτρες και εμπόδια, ενώ έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Gravel η απόκριση γίνεται τόσο ομαλή που μπορείς να κάνεις ότι θέλεις, όπως το έχεις σκεφτεί. Ένα σημαντικό επίσης στοιχείο είναι η ανθεκτικότητα της μοτοσικλέτας η οποία σου δίνει την εντύπωση ότι θα αντέξει ακόμα και αν της συμπεριφερθείς σκληρά.

Το αγκάθι

Δύσκολα να βρεις ψεγάδι σε μια τόσο καλά μελετημένη και ισορροπημένη μοτοσικλέτα. Μερικές λεπτομέρειες ίσως θα μπορούσαν να είχαν διαμορφωθεί διαφορετικά όπως η πιο εύκολη πρόσβαση στις ρυθμίσεις και να μην επανέρχονται στην αρχική τους ρύθμισηόταν απενεργοποιείς τη μοτοσικλέτα.

Ένα ακόμα ζήτημα είναι ότι η έξτρα μεγαλύτερη ζελατίνα μπορεί να είναι εξαιρετική στην κάλυψη στις μεγάλες ταχύτητες, αλλά στο χώμα στερεί από τον αναβάτη λίγη από την ορατότητα στα πρώτα μέτρα μπροστά από τη μοτοσικλέτα.

Φέρτε τον λογαριασμό

Η νέα Honda Transalp είναι μια μοτοσικλέτα που δε θα βάλει τον αναβάτη σε διλήμματα. Δε θα του ζητήσει να επιλέξει ανάμεσα στο χώμα ή την άσφαλτο, ανάμεσα στην πρακτικότητα ή την περιπέτεια, ανάμεσα στο ταξίδι ή στην καθημερινότητα της πόλης. Θα κάνει το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή θα βγάλει από τη δύσκολη θέση τον αναβάτη ο οποίος απλά θα απολαύσει στη σέλα της όλα τα παραπάνω χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς, πως και γιατί. Μια μοτοσικλέτα με την οποία θα σε προτρέψει να εξερευνήσεις τα πάντα ανά πάσα στιγμή.

Όλα τα στοιχεία της Honda Transalp ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda Transalp 750
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, Uni-cam
Ισχύς: 91,8 PS / 9.500 rpm
Ροπή: 75 Nm / 7.250 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός PGM-FI με Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Αναρτήσεις: Showa εμπρός και πίσω
Φρένα: Nissin με ρυθμιζόμενο ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,1 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 16,9 L
Τροχοί: 21 ιντσών ακτινωτοί εμπρός και 18 ιντσών πίσω
Βάρος: 208 kg
Τιμή: 11.750 ευρώ

πηγη:newsauto.

 

 

Σχετικές αναρτήσεις

Στα Τρίκαλα βούτηξαν να πιάσουν τον σταυρó & πιάστηκαν στα χέρια.

lazaros lazaros

Κακοκαιρία με χιόνια και στην Αττική – Ποιοι δρόμοι έχουν κλείσει – Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια Προβλήματα στη Βόρεια Ελλάδα – Σε λευκό κλοιό η χώρα

lazaros lazaros

REUTERS: Μπάιντεν – Θετικός στον COVID,.Θα απομονωθεί στο Ντέλαγουερ

lazaros lazaros