Στις 31 Ιανουαρίου έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί η Αμβρακία Οδός και ως προς το τελευταίο της τμήμα με αποτέλεσμα η διαδρομή Αθήνα -Λευκάδα να καλύπτεται πλέον σε 3 ώρες και 20 λεπτά!! Με την ολοκλήρωση του έργου θα μειωθούν αντίστοιχα και οι αποστάσεις προς Άκτιο, Πρέβεζα και Ηγουμενίτσα.
Σύνταξη: ecozen.gr
Η Αμβρακία Οδός σηματοδοτεί τον πρώτο κάθετο άξονα σύνδεσης με την Ιόνια Οδό και αλλάζει το τοπίο των μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή!
Συνολικά, η Αμβρακία Οδός έχει μήκος 48,5 χιλιόμετρα και διαθέτει χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και ανισόπεδους κόμβους.
Το αρχικό τμήμα του δρόμου, μήκους 14 χιλιομέτρων από Άκτιο έως Βόνιτσα, λειτουργεί από το 2019, και το καλοκαίρι του 2022, προστέθηκε στην υπάρχουσα διαδρομή η Παράκαμψη Αμφιλοχίας μήκους 17 χιλιομέτρων, μειώνοντας την κυκλοφοριακή πίεση στην πόλη.
Αμβρακία Οδός 1
Η Λευκάδα ειδικότερα αναμένει μεγάλα οφέλη, καθώς ο χρόνος ταξιδιού από Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά, κάνοντας ευκολότερη την πρόσβαση σε Άκτιο, Πρέβεζα και Ηγουμενίτσα. Το σημαντικό αυτό έργο που ξεπερνά τα 340 εκατομμύρια ευρώ χρηματοδοτήθηκε μέσω του ΕΣΠΑ, ενώ η παράδοση στην κυκλοφορία του τελευταίου τμήματος της Αμβρακίας Οδού θα γίνει παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Πρόσφατα η ομάδα n.p. production δημιούργησε ένα εντυπωσιακό βίντεο με drones όπου αναδεικνύεται η Αμβρακία Οδός στο τμήμα μετά τον Άγιο Νικόλαο προς Λευκάδα μήκους 3χλμ όπου το ανάγλυφο της περιοχής είναι ιδιαίτερα δύσκολο.!
Όπως αναφέρεται, ο εκβραχισμός έγινε με εκρηκτικά με τμηματικό κλείσιμο του δρόμου και ακολούθησαν οι εργασίες για την διάνοιξη της οδού. Ιδιαίτερα σε τμήμα δρόμου μήκους περίπου 600 μέτρων οι βράχοι φτάνουν ακόμα και τα 40 μέτρα ύψος. Το έργο αφορά την βελτίωση των αξόνων Άκτιο – Άγιος Νικόλαος και Βόνιτσα – Λευκάδα. Στην νέα τους μορφή θα διαθέτουν 1+1 λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα είναι ταχείας κυκλοφορίας.
Ένα έργο που κινδύνεψε να τιναχτεί στον αέρα!
Σημειώνεται ότι η Αμβρακία Οδός και η κατασκευή και παράδοση του αυτοκινητόδρομου της, είναι ένα έργο με μακρά ιστορία. Ο διαγωνισμός έσπασε σε 4 τμήματα το 2008 και τον Μάρτιο του 2010 υπογράφτηκαν οι 4 συμβάσεις. Από τότε και μέχρι το 2015 η πρόοδος ήταν σημαντικά μικρή με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα. Οι εργασίες σε τμήμα του άξονα είχαν διακοπεί το 2019 λόγω προβλημάτων με τις ανάδοχες εταιρείες και δικαστικών προσφυγών. Αν το έργο δεν ολοκληρωνόταν έως το 2023, η Ελλάδα κινδύνευε με την υποχρέωση να επιστρέψει κονδύλια που είχαν προέλθει από την ΕΕ!
πηγη:ecozengr