Είτε την μποϊκοτάρετε είτε όχι, το μόνο σίγουρο είναι ότι η παγκόσμια αγορά έχει υιοθετήσει την Black Friday.Αρχικά ήταν, για πολύ καιρό, ένα αμερικανικό φαινόμενο, αλλά για σχεδόν μια δεκαετία, φαίνεται να κάνει εμφάνιση και σε άλλες χώρες.
Όταν κάποιος λέει «Black Friday», μπορεί να έρχεται στο μυαλό του οι εικόνες των αγοραστών που περνούν μανιωδώς τους κάδους και τα ράφια. Η φράση έχει γίνει συνώνυμη με τη φασαρία των αγορών μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τις διακοπές του Δεκεμβρίου.
Όμως η «Μαύρη Παρασκευή» δεν συνδεόταν πάντα με τις δαπάνες των γιορτών.
Λοιπόν, πώς πήρε το όνομά του; Πολλές θεωρίες έχουν κυκλοφορήσει, συμπεριλαμβανομένου ότι το όνομα προέρχεται από καταστήματα που έχουν κέρδη από τις εορταστικές πωλήσεις, αναφέρει το The History Channel.
Γιατί όμως τη λέμε Black Friday;
Παρά το γεγονός ότι το όνομα είναι πλέον συνδεδεμένο με προσφορές και εορταστικές εκπτώσεις, οι συνειρμοί δεν ήταν πάντα τόσο χαρούμενοι. Σύμφωνα με το NBC News, ο όρος προέρχεται στην πραγματικότητα από τη δεκαετία του 1950.
Η αστυνομία στη Φιλαδέλφεια κατήγγειλε ότι την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών, υπήρξε μια τεράστια εισροή αγοραστών στην πόλη που έγινε τόσο χαοτική που η αστυνομία αναγκάστηκε να φέρει τον έλεγχο του πλήθους και το χαρακτήρισε ως «Μαύρη Παρασκευή».
Ο όρος κέρδιζε δυναμική με κάθε χρόνο, προς μεγάλη απογοήτευση των λιανοπωλητών, και προσπάθησαν, ε, πολύ δημιουργικά να τον μετονομάσουν σε «Μεγάλη Παρασκευή». Ωστόσο, αυτό απέτυχε χωρίς έκπληξη.
Έπειτα, οι έμποροι λιανικής έλεγξαν την αφήγηση και αποφάσισαν ότι το «μαύρο» στη Μαύρη Παρασκευή δεν αναφερόταν σε μια μαύρη μέρα τρελαμένων αγοραστών, αλλά σε μια μέρα που οι αγοραστές είναι «in the black».
Για όσους δεν γνωρίζουν, το «in the black» είναι μια οικονομική φράση που χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει μια επιχείρηση που αποδίδει καλά οικονομικά και κερδοσκοπεί, σε αντίθεση με μια επιχείρηση «στο κόκκινο», που δυσκολεύεται οικονομικά και δεν κερδίζει.
Γιατί η Black Friday δεν είναι πλέον μόνο μια μέρα;
Με την πάροδο του χρόνου, οι έμποροι λιανικής ανταγωνίζονταν για να δουν ποιος θα μπορούσε να ανοίξει νωρίτερα την ημέρα – με κάποιους να ανοίγουν ακόμη και την ίδια την Ημέρα των Ευχαριστιών. Τελικά, αυτό κλιμακώθηκε σε σημείο που η Black Friday ακολουθήθηκε στενά από την Cyber Monday, ημέρα για διαδικτυακές ευκαιρίες.
Αυτές οι μέρες επεκτάθηκαν περαιτέρω, και τώρα στην Αμερική, πολλά καταστήματα έχουν Black November. Εδώ, εν τω μεταξύ, έχουμε καταστήματα που συμμετέχουν σε εβδομαδιαίες εκπτώσεις της «Μαύρης Παρασκευής» τόσο στο κατάστημα όσο και στο διαδίκτυο, με τις εικονικές λίστες αναμονής να γίνονται κοινές για τους λιανοπωλητές υψηλής ποιότητας.
πηγη:ot