Απόλαυση, διασκέδαση και παράδοση διαμορφώνουν τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων, σύμφωνα με την έρευνα YouGov Profiles από την Focus Bari.
Ειδικότερα, παρά την αυξανόμενη στροφή προς την υγεία, η ακρίβεια και η έντονη ανάγκη των Ελλήνων να βγαίνουν έξω για φαγητό, οδηγούν σε διατροφικές επιλογές που δείχνουν ότι:
- Πάνω από ένας στους δύο Έλληνες τρώνε συστηματικά έξω, ενώ αντίστοιχα αξιοσημείωτη αναλογία αγοράζει συχνά έτοιμο φαγητό σε πακέτο ή παραγγέλνει φαγητό απ’ έξω
- Ένας στους δύο νέους επισκέπτονται συστηματικά εστιατόρια fast-food
- Παράλληλα όμως, η πλειονότητα των Ελλήνων αγαπά να μαγειρεύει και να πειραματίζεται με νέες συνταγές, ενώ αναγνωρίζει την σημαντικότητα του φαγητού με παραδοσιακό τρόπο και όλη την οικογένεια
- Περίπου ένας στους τρεις Έλληνες κρατούν προσεκτική στάση απέναντι στα κατεψυγμένα τρόφιμα, αποφεύγουν συνειδητά τα μεταλλαγμένα / γενετικά τροποποιημένα, δηλώνουν επιφυλακτικοί ως προς τα συμπληρώματα διατροφής και εκφράζουν τάση για μια διατροφή με μειωμένη κατανάλωση κρέατος / γαλακτοκομικών
Πιο αναλυτικά:
Φρέσκα τρόφιμα
Στην πλειονότητά τους, οι Έλληνες τοποθετούνται υπέρ των φρέσκων τροφίμων, που για έναν στους τρεις αποτελούν κριτήριο επιλογής σουπερμάρκετ
Κατεψυγμένα τρόφιμα
Παρ’ όλα αυτά, σημαντική μερίδα καταναλωτών αγοράζουν κατεψυγμένα τρόφιμα, εκτιμώντας την διάρκεια και ευκολία τους, με πιστότητα σε είδος/ μάρκα που εμπιστεύονται
Συστηματικές επισκέψεις σε fast food
Ένας στους τρεις Έλληνες, και πάνω από ένας στους δύο της Gen Z τρώνε συστηματικά σε εστιατόρια fast food.
Προτιμούν τα… «βλαβερά»
Ειδικά οι νέοι είναι εκείνοι που δηλώνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα “νόστιμα-βλαβερά”
Πρόθεση για μείωση κρέατος και γαλακτοκομικών
Ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνουν πρόθεση μείωσης κρέατος/γαλακτοκομικών & θετική άποψη για επιλογές vegan όμως δεν φαίνονται «έτοιμοι» γι’ αυτό στην πράξη
Η συνειδητή προσπάθεια μείωσης στην κατανάλωση κρέατος δηλώνεται από έναν στους τρεις, ειδικά στην μεγαλύτερη ηλικία, και αυτό ίσως γίνεται και για οικονομικούς λόγους
Προσοχή στα συστατικά
Οι Έλληνες πλέον προσέχουν τα συστατικά των τροφίμων που αγοράζουν και συνειδητά αποφεύγουν τα γενετικά τροποποιημένα/μεταλλαγμένα τρόφιμα ως ανθυγιεινά
Η συνειδητή αποφυγή γενετικά τροποποιημένων ή μεταλλαγμένων τροφίμων είναι ιδιαίτερα έντονη στις μεγαλύτερες ηλικίες : οι νέοι δεν το προσέχουν και τόσο
Επιφυλάξεις για τα συμπληρώματα
Περισσότεροι από ένας στους δύο Έλληνες είναι επιφυλακτικοί απέναντι στα συμπληρώματα, καθώς δεν υποκαθιστούν μια σωστή διατροφή και χρειάζονται οδηγίες γιατρού
Φαγητό έξω
Οι Έλληνες αγαπούν να βγαίνουν έξω για φαγητό : ειδικά οι νέοι, αλλά και οι μεγαλύτεροι σε σημαντική αναλογία τρώνε έξω σε εστιατόρια συστηματικά/πολύ συχνά
Εκτός από το φαγητό έξω, τρεις στους πέντε Έλληνες αγοράζουν συχνά φαγητό σε πακέτο, και η αναλογία αυτή είναι μεγαλύτερη στις νεαρές και μεσαίες ηλικίες
Μαγειρική
Παράλληλα, παρά τις συχνές εξόδους για φαγητό, οι Έλληνες αγαπούν την μαγειρική, τον πειραματισμό με νέες συνταγές και τα γεύματα με όλη την οικογένεια στο σπίτι…
…και είναι σαφώς μικρότερη η αναλογία Ελλήνων που καταφεύγουν στις «έτοιμες λύσεις», και σαφώς διαφωνούν με το «φαγητό εν κινήσει», προτιμώντας την παράδοση…
…και σε αυτό «συμφωνούν» όλες οι ηλικίες, δείχνοντας σεβασμό στην διαδικασία του φαγητού
πηγη:moneyreview