Μπόλικο παρασκήνιο συνοδεύει την αποστολή της φρεγάτας «Υδρα» στην Ερυθρά Θάλασσα. Παρασκήνιο υπάρχει και μάλιστα πλούσιο και στο μέτωπο της διάθεσης του στρατηγείου στη Λάρισα.
Πρώτα απ’ όλα, αναφέρει ο ΒΗΜΑτοδότης που καταγράφει το παρασκήνιο, σάς πληροφορώ ότι μέσα Φεβρουαρίου θα κλειδώσει η ελληνική διοίκηση της Επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ».
Δεύτερον, θα σας πω ότι η επιχείρηση δεν θα λέγεται στα ελληνικά «ΑΣΠΙΣ», όπως λέει ο κ. Δένδιας χαριτολογώντας, επειδή στα αγγλικά θα υπήρχε πρόβλημα… (ΑΣ-ΠΙΣ)!
Τρίτον, δημιουργείται, μου λένε από το Πεντάγωνο, ένας ισχυρός ευρωπαϊκός αμυντικός βραχίονας, λόγω της κατάστασης στη γειτονιά μας (και χωρίς να ξεχνάμε τον παράγοντα της γειτονικής μας χώρας, παρά την ύφεση…).
Γιατί είναι προς το συμφέρον της Ελλάδας να υπάρχει ευρωπαϊκός αμυντικός βραχίονας από τον οποίο να μπορούμε να ζητήσουμε στήριξη, αν χρειαστεί. Υπό αυτή την έννοια έχει σημασία να έχει το στρατηγείο μιας ευρωπαϊκής επιχείρησης η χώρα μας.
Η οικονομική διάσταση
Δεν μπορώ να αφήσω απ’ έξω την τεράστια οικονομική διάσταση του θέματος, εξηγεί ο ΒΗΜΑτοδότης. Και τούτο γιατί η συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή την οποία θα προστατεύσει η Επιχείρηση, αποτελεί την κύρια και οικονομικότερη οδό μεταφοράς αγαθών και εμπορευμάτων προς τα λιμάνια και τις αγορές της Μεσογείου και της Ευρώπης.
Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, ο μεγαλύτερος στόλος του κόσμου, είναι από τους σημαντικότερους χρήστες της συγκεκριμένης διαδρομής. Αλλά θα έχει και επιπτώσεις στον… πληθωρισμό, γιατί οι επιθέσεις που δέχονται τα πλοία που χρησιμοποιούν την Ερυθρά Θάλασσα έχουν ως αποτέλεσμα την αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών που «εκτοξεύουν» κατακόρυφα το μεταφορικό κόστος, το οποίο μετακυλίεται στους καταναλωτές και τροφοδοτεί την αύξηση του πληθωρισμού.
πηγη:tovima