Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΡοή ειδήσεων

Κομισιόν: Πότε θα υπογραφούν οι νέες συμβάσεις παραχώρησης για Αττική Οδό και Εγνατία Οδό

Μέσα στο 2024 προσδιορίζεται η υπογραφή για τις νέες συμβάσεις παραχώρησης για την Αττική Οδό και την Εγνατία Οδό σύμφωνα με την Έκθεση επιτήρησης της Ε.Ε. για τη χώρα μας.

Όπως σημειώνεται για την Αττική Οδό, ανακοινώθηκε ο προτιμητέος επενδυτής (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) για την νέα 25ετή περίοδο παραχώρησης και το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται για το 4ο τρίμηνο του 2024. Βέβαια αυτή η πρόβλεψη ισχύει εφόσον δεν έχουμε εξελίξεις με την προσφυγή του σχήματος VINCI-MYTILINEOS στο ΣτΕ.

Σε κάθε περίπτωση είμαστε ιδιαίτερα οριακά στην χρονική λήξη της υφιστάμενης παραχώρησης και τα χρονικά πλαίσια ελιγμών είναι ιδιαίτερα στενα. Η απόφαη του ΣτΕ ουσιαστικά θα κρίνει αν θα χρειαστεί ένα ενδιάμεσο διάστημα μεταξύ των δύο παραχωρήσεων για την συντήρηση και λειτουργία της Αττικής Οδού.

Αναφορικά με την Εγνατία Οδό σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης έχει πάρει τον δρόμο για το Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να εγκριθεί. Είναι άλλωστε μέρος της προσυμβατικής περιόδου του διαγωνισμού αυτού.

Το οικονομικό κλείσιμο έχει προσδιοριστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2024, δηλαδή μέχρι το τέλος Μαρτίου. Η πρόβλεψη αυτή σύμφωνα με πηγές κοντά στο θέμα ίσως να είναι και υπεραισιόξη υπό την έννοια ότι πέρα από την έγκριση της σύμβασης απαιτούνται και συγκεκριμένες ενέργειες όπως η αδειοδότηση των σηράγγων, η αύξηση της τιμής των διοδίων, η ολοκλήρωση των σταθμών διοδίων κ.α.

Όπως αναγράφεται στην Έκθεση η πρόβλεψη για το πρώτο τρίμηνο του 2024 αποτυπώνει ούτως ή άλλως μια καθυστέρηση σε σχέση με την προηγούμενη Έκθεση την Άνοιξη τοου 2023. Αυτό αποδίδεται στην πολυπλοκότητα της συναλλαγής και την διαφοροποίηση των οικονομικών συνθηκών μετά την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.

Αναφορικά με την είσοδο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας στο Χρηματιστήριο, η Έκθεση αναφέρερει πως το ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζει σε συνεργασία με τους μετόχους την προπαρασκευαστική δουλειά για να μπορέσει τελικά να επιτευχθεί η είσοδος των μετοχών του ΔΑΑ εντός του πρώτου τριμήνου του 2024. Το Ταμείο προσδοκά να μεγιστοποιήει τα έσοδα από την είσοδο του 30% των μετοχών, την βάση των μετόχων και να βελτιώσει την ρευστοποίηση του Χρηματιστηρίου.

Αναφορικά με τα λιμάνια που έχουν βγει σε διαγωνισμό, η Έκθεση αναφέρει το οικονομικό κλείσιμο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (πώληση 67% μετοχών) στις 20 Οκτωβρίου. Να θυμίσουμε πως υπογραφές “έπεσαν” και για τα λιμάνια της Καβάλας (υποπαραχώρηση του προβλήτα στη Νέα Καρβάλη) και του Ηρακλείου (67% μετοχών). Το οικονομικό κλείσιμο για την Καβάλα εκτιμάται για το τέλος του έτους και για τα λιμάνια Ηρακλείου και Βόλου το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Για τον ΟΑΣΑ σημειώνεται πως επετεύχθη φέτος το break-even καθώς μειώθηκε και το ποσοστό της δωρεάν επιβίβασης. Εδώ πάντως η Έκθεση προτείνει πως θα πρέπει να συνεχιστούν με εντατικούς ρυθμούς τόσο ο μετασχηματισμός όσο και οι πρωτοβουλίες βελτίωσης των οικονομικών.

Για τα ΕΛΤΑ αναφέρεται πως συνεχίζεται αναδιάρθρωση και ο εκσυγχρονισμός με την συγχώνευση 150 καταστημάτων τον εξορθολογισμό στο δίκτυο διανομής, εισάγοντας νέες υπηρεσίες και συλλέγοντας απαιτήσεις από τη διακοπείσα επιχείρηση ενέργειας που είχε παλαιότερα.

Ειδική αναφορά γίνεται στην έκθεση της Κομισιόν και στις δαπάνες της χώρας για τη στήριξη των κατοίκων της Θεσσαλίας και την ανακατασκευή των υποδομών, μετά την τεράστια καταστροφή εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel. Το κόστος των άμεσων μέτρων στήριξης για κατοίκους, αγρότες, κτηνοτρόφους, επιχιερήσεις, βαραίνει κυρίως το 2023, ενώ από το 2024 ως το 2027 οι δαπάνες θα κατευθυνθούν κατά κύριο λόγο στην ανακατασκευή και ενίσχυση της ανθεκτικότητας των υποδομών (δρόμοι, φράγματα, γέφυρες, σιδηρόδρομος κ.ά.).

Σύμφωνα με την έκθεση, οι σχετικές δαπάνες όλων αυτών των μέτρων εκτιμώνται σε 900 εκατομμύρια ευρώ το 2023, που αντιστοιχούν στο 0,4% του ΑΕΠ, 700 εκατομμύρια ευρώ το 2024 και περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως μεταξύ 2025 και 2027. Οι δαπάνες αυτές θα χρηματοδοτηθούν με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία και από τον εθνικό προϋπολογισμό.

πηγη:ypodomes

Σχετικές αναρτήσεις

Νεκρός ο διάδοχος του Νασράλα

lazaros lazaros

Φοιτητής στο OPEN: «Δεν μπορώ να συνεχίσω τις σπουδές μου»

lazaros lazaros

Η τεράστια ιστορία της ΑΝΕΚ, σε 345 δευτερόλεπτα! Όλες οι χαρές και οι μεγάλες λύπες της εταιρίας… [vid]

lazaros lazaros