Μία ακόμα λιμενική υποδομή επιχειρεί να αναβαθμίσει και αξιοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτή τη φορά ο λόγος γίνεται για τονΛιμένα Ζακύνθου.
Υπό την ιδιότητας της Αρχής Σχεδιασμού Λιμένων, το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να εκκινήσει την διαδικασία για την διαβούλευση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Masterplan, ώστε ακολούθως να προχωρήσει στην εκπόνηση του προβλεπόμενου προεδρικού διατάγματος περί έγκρισής του.
Στο πλαίσιο αυτό, αναζητάει και εξειδικευμένο τεχνικό σύμβουλο με αποδεδειγμένη πρόσφατη εξειδίκευση και εμπειρία. Όπως έχει αναφέρει από καιρό το insider.gr, το ΤΑΙΠΕΔ έχει διευρύνει το αποτύπωμά του στον τομέα αναβάθμισης και αξιοποίησης λιμενικών υποδομών, με επίκεντρο βέβαια του διαγωνισμούς για Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Αλεξανδρούπολη, Βόλο κ.α.,πρόσφατα μόλις εκκίνησε διαδικασία για πώληση 50%+1 μετοχή του Λιμένος Λαυρίου, ενώ έχει αναλάβει ανάλογα εγχειρήματα και για τα λιμάνια Στυλίδας, Σούδας, Ζακύνθου, Σκιάθου, Κύμης, Χαλκίδας, Μυτιλήνης κ.α.
Ο σύμβουλος και η ατζέντα των χρήσεων
Ο Σύμβουλος σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου θα υποβάλλει προτάσεις για τυχόν επουσιώδεις αλλαγές στο Masterplan με σκοπό τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του λιμένα Ζακύνθου και της μεγιστοποίησης των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, θα κληθεί να παράσχει στο ΤΑΙΠΕΔ υπηρεσίες όπως η εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η μελέτη κυματικής διαταραχής, η επικαιροποίηση κυκλοφοριακής μελέτης, η υποστήριξη της αδειοδοτικής διαδικασίας, έκθεση τεκμηρίωσης αναγκαιότητας τροποποίησης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στο όριο με τη Χερσαία Ζώνη Λιμένα κ.α. Προς τον σκοπό υλοποίησης του Έργου, ο Σύμβουλος αναμένεται κατά την παροχή των υπηρεσιών του να συνεργαστεί στενά με το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου και το Ελληνικό Δημόσιο καθώς και τους τυχόν εμπλεκόμενους αρμόδιους φορείς.
Προφανώς, η «ατζέντα» θα περιλαμβάνει λογικά ζητήματα που σχετίζονται και με το τουριστικό προφίλ του λιμένα, την κρουαζιέρα, τα σκάφη αναψυχής κ.α., ενώ συνηθίζεται να «μπαίνουν στο πακέτο» για τον ιδιώτη εμπορικές χρήσεις, καταστήματα, εστίαση, ακόμα και ξενοδοχειακές κ.α., δίχως να υπάρχει προφανώς κάτι συγκεκριμένο.
Αυτό που έχει επίσης ενδιαφέρον είναι ότι στη λίστα με τα προς αξιοποίηση asset που είναι υπό την «ομπρέλα» του ΤΑΙΠΕΔ είναι η μαρίνα Ζακύνθου, η οποία γειτνιάζει με τον κύριο λιμένα της Ζακύνθου.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, διαθέτει 150 θέσεις ελλιμενισμού και χερσαία ζώνη 37.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια έκταση που περιλαμβάνει ανέρχεται σε 65.000 τ.μ.
Στους χώρους της μαρίνας επιτρέπεται η ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων, όπως ενδεικτικά ξενοδοχεία, καταστήματα εστίασης, κέντρα ψυχαγωγίας.
Σύμφωνα με προ ετών παρουσίαση του Ταμείου, η χερσαία περιοχή της μαρίνας βρίσκεται στο εμπορικό λιμάνι της Ζακύνθου, είναι πολύ κοντά στο αεροδρόμιο, το συγκεκριμένο έργο κατασκευάστηκε εν μέρει στις αρχές του 2000 από την τεχνική υπηρεσία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού χωρίς επί της ουσίας κάποια ενεργή διαχείρισή της, επί του παρόντος, δεν υπάρχουν κτίρια εντός της χερσαίας περιοχής της μαρίνας.
Οι μελλοντικές χρήσεις ενδεικτικά περιλαμβάνουν: εστιατόρια, ταβέρνες, καταστήματα σκαφών, άλλα καταστήματα, κέντρα διασκέδασης, πώληση σκαφών, κτίρια επισκευής και συντήρησης σκαφών και παρόμοια καταστήματα.
Στο αναθεωρημένο στρατηγικό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ (του περασμένου Σεπτεμβρίου) αναφέρονταν ότι για την Μαρίνα Ζακύνθου (37 στρέμματα, με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 275 σκαφών) αναμένονταν νέος διαγωνισμός στο πρώτο τρίμηνο 2024, αλλά τα χρονοδιαγράμματα είναι πάντα σχετικά.