Ένα drone έσπασε το φράγμα του ήχου για πρώτη φορά μετά το Κονκόρντ, μετά από μια επιτυχημένη δοκιμαστική πτήση στη Νέα Ζηλανδία
Το drone Mk-11 Aurora της Dawn Aerospace, το οποίο χρησιμοποιεί πυραυλική πρόωση, θα χρησιμοποιηθεί τελικά για την εκτόξευση δορυφόρων σε τροχιά και για την καθημερινή πρόσβαση στο διάστημα, σύμφωνα με την εταιρεία, σύμφωνα με όσα αναφέρει το Sky News.
«Αυτό το επίτευγμα σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα επιχειρησιακά υπερ-υπερηχητικά ταξίδια και την καθημερινή πρόσβαση στο διάστημα, καθιερώνοντας τα αεροσκάφη με πυραυλική πρόωση ως μια νέα κατηγορία οχημάτων υπερυψηλών επιδόσεων», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωσή της.
Αν και η επιτυχής πτήση ανακοινώθηκε την Τρίτη, η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στις 12 Νοεμβρίου κοντά στο όρος Κουκ, στο Νότιο Νησί της Νέας Ζηλανδίας.
Το drone έσπασε το φράγμα του ήχου, φτάνοντας τα Mach 1.1 και 82.500 πόδια, σύμφωνα με την Dawn Aerospace.
We just made history! Twice!
On Nov 12, the Mk-II Aurora flew supersonic!
We hit Mach 1.1 & and an altitude of 82,500 ft in an 85 deg climb 💪
PLUS, we set a new record as the fastest aircraft to 66,000 ft in just 118.6 seconds—beating a 50-year-old record! 📷
Learn more:… pic.twitter.com/re7a7BRrHT
— Dawn Aerospace (@DawnAerospace) November 18, 2024
Νέα Ζηλανδία: Το drone είναι 10% πιο γρήγορο από την ταχύτητα του ήχου
Το Mach είναι μονάδα ταχύτητας σε σχέση με την ταχύτητα του ήχου, οπότε το Mach 1.1 είναι 10% πιο γρήγορο από την ταχύτητα του ήχου.
«Αυτό το επίτευγμα αναδεικνύει την τεράστια δυναμική των αεροσκαφών με πυραυλική πρόωση να επιτύχουν επιδόσεις που δεν έχουμε ξαναδεί», δήλωσε ο Στέφαν Πάουελ, διευθύνων σύμβουλος της Dawn Aerospace.
Το Aurora έχει σχεδιαστεί να φτάνει μέχρι το όριο του διαστήματος δύο φορές την ημέρα όταν τεθεί σε λειτουργία και θα αναπτύσσει ταχύτητες Mach 3.5 κατά την ανάβαση και την είσοδο στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με την εταιρεία.
Θα επιστρέψουν οι ένδοξες μέρες του Concorde;
Μετά την τελευταία πτήση του υπερηχητικού επιβατικού αεροσκάφους Concorde το 2003, φαινόταν ότι η εποχή των υπερ-ταχυτήτων είχε τελειώσει. Το αεροσκάφος ήταν θορυβώδες, προκαλώντας ηχητικό κρότο κάθε φορά που έσπαγε το φράγμα του ήχου, και ήταν ακριβό στη λειτουργία του.
Ωστόσο, πολλές εταιρείες εργάζονται ξανά για να μεταφέρουν επιβάτες από τη μία πλευρά του Ατλαντικού στην άλλη σε λίγες μόνο ώρες.
Η NASA και η Lockheed Martin, για παράδειγμα, έχουν αναπτύξει το πρώτο «ήσυχο υπερηχητικό αεροσκάφος» που δημιουργεί ένα «ηχητικό θρόισμα» αντί για κρότο.
Μετά από τις δοκιμές του πάνω από αεροπορικές βάσεις τον επόμενο χρόνο, η ομάδα πίσω από την αποστολή Quesst θα πετάξει το X-59 πάνω από αμερικανικές πόλεις και χωριά για να δει αν οι κοινότητες αντιδρούν – ή αντιλαμβάνονται- τα ηχητικά θροΐσματα.
Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, θα υποβάλουν τα ευρήματα τους στους ρυθμιστικούς φορείς το 2030, έτσι ώστε να αρχίσει μια νέα εποχή πιο ήσυχων υπερηχητικών ταξιδιών.