Ανατολική Αττική
ΕΛΛΑΔΑΚΟΣΜΟΣΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡοή ειδήσεων

Νέες επενδύσεις για την PCT το 2023-24

Έχουν περάσει 13 χρόνια από τον Ιούνιο του 2010, όταν η PCT (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.) θυγατρική της COSCO SHIPPING Ports Limited, παρέλαβε μια προβλήτα που κατέτασσε τον Πειραιά στην 93η θέση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων, πραγματοποιώντας επενδύσεις ύψους περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ, κατάφερε να αξιοποιήσει τη στρατηγική θέση του Πειραιά και να αναδείξει τον εμπορευματικό λιμένα μεταξύ των κορυφαίων της Ευρώπης και ανερχόμενη δύναμη παγκοσμίως.

Επενδύοντας συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και πρακτικές υλοποίησε την κατασκευή κύριων και βοηθητικών λιμενικών έργων, ενώ ταυτόχρονα φρόντισε για την προμήθεια τεχνικού, μηχανικού και τεχνολογικού εξοπλισμού, αλλά και την εκπαίδευση και την ασφάλεια στην εργασία.
Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ένας σύγχρονος εμπορευματικός σταθμόςπου πλέον διαθέτει λειτουργική σταθερότητα, μειωμένους χρόνους φορτοεκφόρτωσης, δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης 4 πλοίων 20.000 και άνω TEUs, και διασύνδεση με εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Έτσι, ο λιμένας του Πειραιά απολαμβάνει μια ολοένα αυξανόμενη εμπιστοσύνη από τις ναυτιλιακές εταιρείες και τις ενώσεις μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) στην παγκόσμια αγορά. Ο ετήσιος συνολικός όγκος των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων 7πλασιάστηκε, φέρνοντας το λιμάνι του Πειραιά από την 93η που κατείχε το 2009 στην 29η θέση στον κόσμο το 2021, στην 4η θέση στην Ευρώπη και στην 1η στη Μεσόγειο.

Στόχος της PCT είναι να πραγματοποιήσει ένα εμβληματικό για την ελληνική οικονομία επενδυτικό πρόγραμμα ώστε να καταστήσει τον Πειραιά κορυφαίο κόμβο του διαμετακομιστικού θαλάσσιου εμπορίου και την Ελλάδα ως τον πλέον ελκυστικό, ανταγωνιστικό εμπορικό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο.

Η συνεισφορά στην ελληνική εθνική οικονομία και την τοπική κοινωνία

Η αποτίμηση της οικονομικής συνεισφοράς της επένδυσης στην ελληνική εθνική οικονομία από το 2009 μέχρι το 2022 είναι σημαντική. Το δημοσιονομικό όφελος (τέλη παραχώρησης, φόροι, ασφαλιστικές εισφορές κλπ.) ανέρχεται σε 500 εκατομμύρια ευρώ. Ταυτόχρονα μέσω της συνεργασίας της με περισσότερους από 600 προμηθευτές – η πλειονότητα των οποίων προέρχεται από την τοπική αγορά – έχει συνάψει, μόνο για το οικονομικό έτος του 2022, συμβάσεις συνολικού ύψους 209 εκατ. ευρώ. Αυτή τη στιγμή, από κοινού με τις θυγατρικές εταιρείες της, βρίσκεται μεταξύ των μεγαλύτερων εργοδοτών στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Επιπλέον, για τη PCT, η εταιρική κοινωνική ευθύνη έχει μεγάλη σημασία και αναδεικνύεται καθημερινά. Έτσι, κατά τη διάρκεια αυτών των 13 χρόνων η εταιρεία έχει διαθέσει περίπου 600.000 ευρώγια την Παιδεία, την κοινωνική φροντίδα, τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό στις τοπικές κοινωνίες. Από αυτά, το 25% αφορά στη δωρεά εξοπλισμού σε δημοτικά σχολεία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.

Επενδύσεις, με προτεραιότητα την ασφάλεια στην εργασία

Οι νέες επενδύσεις της PCT για το 2023-24 ανέρχονται στα 43 εκατ. ευρώ.Το μεγαλύτερο μέρος αυτών (περισσότερα από 31 εκατ. ευρώ) διατίθεται για την αναβάθμιση υποδομών του ανατολικού Προβλήτα ΙΙ, ώστε να υπάρξει αύξηση της δυναμικότητας του λιμένα και βελτίωση ποιότητας στοίβαξης. Ένα μεγάλο ποσό της επένδυσης αφορά τις νέες κτηριακές εγκαταστάσεις και ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ. Θα πρέπει να σημειωθεί ιδιαιτέρως και η σημασία που αποδίδεται στην περαιτέρω αναβάθμιση της ασφάλειας των εργαζομένων, καθώς 2 εκατ. ευρώ αφορούν υποδομές και εξοπλισμό με σκοπό τον μηδενισμό του εργασιακού κινδύνου κατά τη διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης των πλοίων.

Στα σχετικά έργα περιλαμβάνονται η εγκατάσταση θαλάμων σε όλες τις γερανογέφυρες Ship-to-Shore για την αυξημένη προστασία των εργαζομένων από ακραίες καιρικές συνθήκες, η διαχείριση της διαδικασίας φορτοεκφόρτωσης από ειδικά σχεδιασμένο θάλαμο σε σημείο απομακρυσμένο για τη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης των χειριστών, η δημιουργία restrain wall για αποφυγή πτώσης μηχανημάτων στη θάλασσα, καθώς και η εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης στους εξωτερικούς χώρους για την εποπτεία εφαρμογής των μέτρων ασφαλείας.

Προοπτική συνεχούς ανάπτυξης

Μελλοντικά, η PCT στοχεύει στην περαιτέρω αναβάθμιση του εμπορευματικού σταθμού με σκοπό την καθιέρωση του λιμανιού του Πειραιά ως του κορυφαίου περιφερειακού διαμετακομιστικού κόμβου στη θαλάσσια εμπορική οδό που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη.

Οι επενδύσεις για την κατασκευή νέων υποδομών δημιουργούν προοπτική διαρκούς ανάπτυξης της PCT με οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες, την εθνική οικονομία και την γεωπολιτική εμβέλεια της Ελλάδας.



πηγη:newmoney

Related posts

Πόλεμος στη Γάζα: Για πρόοδο στις έμμεσες συνομιλίες Ισραήλ και Χαμάς στο Κάιρο μιλά η Αίγυπτος

lazaros lazaros

«Πέταξε» στην 3η θέση της παγκόσμιας αγοράς κατοικιών η Ελλάδα [πίνακας]

lazaros lazaros

Βοιωτία: Τρένο έσερνε γυναίκα που είχε πιαστεί στις πόρτες.

lazaros lazaros