Τρία θαλασσινά σκαριά περιλαμβάνονται μεταξύ πολλών άλλων στους πλειστηριασμούς που έχουν προγραμματιστεί για αύριο, Τετάρτη 3 Ιουλίου.

Πρόκειται για τη γνωστή περίπτωση του πλοίου «Πρωτεύς», που έχει γράψει ιστορία στην εγχώρια ακτοπλοΐα, για το ξύλινο ιστιοφόρο «LIANA H», καθώς και για το μεγάλο σκάφος αναψυχής «Ελίκη», για τα οποία η μοίρα επέλεξε να κριθεί η τύχη τους την ίδια μέρα.

Το «Πρωτεύς»

Το «Πρωτεύς» οδηγείται για τρίτη φορά μέσα σε λίγους μήνες προς το ηλεκτρονικό σφυρί, ωστόσο προηγήθηκαν άλλες δύο προσπάθειες, που την τελευταία στιγμή ακυρώθηκαν. Το πρώτο σφυρί είχε προγραμματιστεί να χτυπήσει στις 13 Μαρτίου 2024, με επισπεύδουσα την εταιρεία «Μακρής Δημήτριος & Σία Ο.Ε.», αλλά ο πλειστηριασμός ανεστάλη. Το πλοίο όμως ανέβηκε ξανά στην πλατφόρμα για τις 17 Απριλίου και με επισπεύδουσα αυτήν τη φορά την κοινοπραξία «Sea Jets High Speed» («Σι Τζετς Χάι Σπίντ & Σία»). Και πάλι όμως ο πλειστηριασμός ανεστάλη.

Τώρα έχει προγραμματιστεί για αύριο, 3 Ιουλίου, με επισπεύδουσα την εταιρεία «Πολυχρόνης Δούκας & Σία Ε.Ε.» («Navi.Con»), για διαταγές πληρωμής οφειλές ύψους 125.616,80 ευρώ, «πλέον των νομίμων τόκων και εξόδων εκτέλεσης και πλειστηριασμού». Μάλιστα, μέχρι χθες είχε σχηματιστεί και «Οριστικοποιημένη Λίστα Συμμετοχών», ενδεικτική ότι υπάρχει κάποιο αρχικό ενδιαφέρον.

Σημειώνεται ότι ο πλειστηριασμός στρέφεται κατά της «Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης» (Α.Ν.Ε.Σ.), ενώ η αγοραία αξία του πλοίου εκτιμήθηκε σε 1 εκατ. ευρώ και η τιμή πρώτης προσφοράς για το επικείμενο σφυρί ορίστηκε στα 2/3 αυτής, δηλαδή στις 750.000 ευρώ.

Το «Πρωτεύς» είναι υπό ελληνική σημαία επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο νηολογίου Πειραιώς, κατασκευασμένο το 1973 από χάλυβα, ολικού μήκους 87,05 μ., πλάτους, 13,35 μ., βάθους από κατάστρωμα 7,97 μ., ολικής χωρητικότητας 1159,85 κόρων, και καθαρής χωρητικότητας 612,69 κόρων, που φέρει δύο κύριες μηχανές ΜΕΚ ιπποδύναμης 2×3000 ΒΗΡ. Πρέπει να σημειωθεί ότι το πλοίο μέχρι πέρυσι εκτελούσε δρομολόγια, ενώ πλέον είναι παροπλισμένο στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας,

Πρόκειται για ένα πλοίο που χτίστηκε από ελληνικά χέρια στο Πέραμα το 1973. Ξεκίνησε την καριέρα του στη γραμμή Κυλλήνης – Ζακύνθου περί τα μέσα της δεκαετίας του ’70, όπου παρέμεινε για σχεδόν 30 χρόνια. Μετά το 2000 δρομολογήθηκε στη γραμμή Νεάπολης – Αγίας Πελαγίας Κυθήρων – Γυθείου. Το 2006 ναυλώθηκε από την Α.Ν.Ε.Σ. και εντάχθηκε στις γραμμές των Δωδεκανήσων, καλύπτοντας, με έδρα τη Σύμη και το Ρόδο, όλα τα νησιά μέχρι και το Καστελόριζο.

Το 2008 το πλοίο πέρασε στην πλήρη πλοιοκτησία της Α.Ν.Ε.Σ. και εξακολούθησε να ταξιδεύει στα Δωδεκάνησα μέχρι τις αρχές του 2013. Στη συνέχεια δρομολογήθηκε στη γραμμή των Βορείων Σποράδων, εξασφαλίζοντας καθημερινή σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Εδώ και αρκετούς μήνες παραμένει «δεμένο»…

Το ξύλινο σκαρί «LIANA H»

Επίσης, αύριο σε ρότα για το ηλεκτρονικό σφυρί θα βρεθεί το «ΛΙΑΝΑ Η», παραδοσιακό επιβατηγό ξύλινο σκάφος με ελληνική σημαία, κατασκευασμένο στη Σύρο το 2004 (προηγούμενη ονομασία «LIANA H» και πρώην σημαίας Ηνωμένου Βασιλείου). Σύμφωνα με το από 27.04.2004 bill of sale, έχει μήκος 28,03 μέτρα και πλάτος νηολόγησης 6,33 μ., ΚΟΧ. 69,84 και ΚΚΧ 37,28 κόρους.

Σύμφωνα όμως με το από 2.10.2014 έγγραφο καταμέτρησης του Ελληνικού Νηογνώμονα, έχει ολικό μήκος 25,28 μ., μήκος νηολόγησης 25,10 μ., πλάτος 6,20 μ., βάθος 2,93 μ., φέρει ΚΟΧ. 70,22 κόρους & ΚΚΧ 37,12 κόρους. Στις 17.05.2004 τού χορηγήθηκε άδεια επαγγελματικού πλοίου αναψυχής ως παραδοσιακό πλοίο «Καραβόσκαρο» με ολικό μήκος 22,70 μ., ενώ διατήρησε τον χαρακτηρισμό αυτόν έως την 11.05.2020. Φέρει δύο δίδυμους πετρελαιοκινητήρες της εταιρείας DOOSAN DAEWOO, μοντέλο L126TIM, κατασκευής 2014 με 400HP έκαστος.

Όσον αφορά τα άλλα χαρακτηριστικά του, με βάση την έκθεση, φέρει γάστρα και ανωδομή από ξύλο Iroko, διαθέτει δε πέντε διπλές καμπίνες και μία καμπίνα πληρώματος. Το σκάφος έχει επίσης μεταξύ άλλων στο σαλόνι τραπεζαρία με 3 καρέκλες, καναπέ γωνιακό και τραπέζι οβάλ, μία πολυθρόνα μπερζέρα, 2 σκαμπό, πιάνο, τηλεόραση, μπουφέ – σκρίνιο ξύλινο, κουζίνες και άλλες συσκευές.

Στην αίθουσα διακυβέρνησης υπάρχουν εσωτερικά χειριστήρια (ένα σταθερό και 1 φορητό για εξωτερική χρήση), ραντάρ, πυξίδες (γυροσκοπική και μαγνητική) κ.ά. Εξωτερικά στην πλώρη φέρει εργάτη για άγκυρες και την πρόσδεση, ένα τραπέζι ξύλινο με δύο ξύλινα καναπεδάκια, δύο κανό πλαστικά με 2 κουπιά. Ο ηλεκτρικός πίνακας του σκάφους βρίσκεται στην αίθουσα, καθώς και 2 εντοιχισμένοι καταψύκτες, ένα βαρόμετρο με ρολόι, μία ενδοεπικοινωνία και VHF COURSE MASTER 650.

Στην πρύμνη φέρει 2 εργάτες για πρόσδεση και ένα τραπέζι μπαμπού και 11 καρέκλες μπαμπού. Στο μηχανοστάσιο βρίσκονται οι 2 κύριες μηχανές, 2 ηλεκτρογεννήτριες, 2 συστήματα αφαλάτωσης, 2 συστήματα AIRCONDITION με 3 PUMP CONRESSOR, 1 μπόιλερ νερού, 1 σύστημα τιμονιού και 1 πλυντήριο ρούχων. Φέρει ακόμη δύο άγκυρες, 2 κατάρτια με πανιά και πανί, ένα ZODIAC με μηχανή SUZUKI 140, ένα βαρελάκι σωστικό και οκτώ μπαλόνια.

Το «Ελίκη» είναι ένα μηχανοκίνητο σκάφος 39,62 μέτρων, (με πλάτος 7,9 μέτρα και βύθισμα 2,8 μέτρα), που κατασκευάστηκε στην Ολλανδία από την Botje Ensing και παραδόθηκε το 1960. Ως έτος ναυπήγησης αναφέρεται το 1962 και μετασκευής το 2008.

Η τελική του ταχύτητα φτάνει τους 15 κόμβους, έχει μέγιστη εμβέλεια 2000 ναυτικών μιλίων κατά την πλοήγηση με ταχύτητα πλεύσης (13 κόμβους), διαθέτοντας δεξαμενές καυσίμου 40.000 λίτρων, ενώ τροφοδοτείται από δύο πετρελαιοκινητήρες Deutz-MWM (2Χ1027 ίππους). Μπορεί να φιλοξενήσει έως 12 άτομα, σε 6 καμπίνες, αλλά και 8 μέλη πληρώματος.

Σύμφωνα με αναφορές σε εξειδικευμένες ιστοσελίδες, η κλασική θαλαμηγός Eliki παραπέμπει στη χρυσή εποχή του yachting, «αποτυπώνοντας την ίδια την ουσία της πολυτέλειας σε συνδυασμό με ευρύχωρους χώρους διαβίωσης και σύγχρονες ανέσεις για τις απόλυτες διακοπές με σκάφος».

Όπως προκύπτει, όμως, από τα αναφερόμενα στις εκθέσεις πλειστηριασμού και εκτίμησης, το σκάφος τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε παρακμή. Έτσι παρά το ένδοξο παρελθόν, η «Ελίκη» έχει να ταξιδέψει εδώ και μια τριετία, με τον τελευταίο κατάπλου να είναι τον Αύγουστο του 2021.

Ελλιμενίζεται στην προβλήτα F της Μαρίνας Φλοίσβου και η γενική της κατάσταση χαρακτηρίζεται μέτρια. Σημειώνεται ότι η γάστρα άνω της ισαλογραμμής έχει φθορές σε διάφορα σημεία και χρήζει επισκευών και νέας βαφής. Η ξύλινη επένδυση στο κύριο πρυμναίο κατάστρωμα έχει επίσης φθορές τοπικά και ρωγμές, ενώ το σκάφος χρήζει συνολικής επαναβαφής.

Ουσιαστικά, η «Ελίκη» έχει μείνει στα αζήτητα και κάπως έτσι δημιουργήθηκαν και τα χρέη που οδηγούν στον πλειστηριασμό. Η αναγκαστική κατάσχεση έγινε από τη «Lamda Flisvos Marina Α.Ε.» για το ποσό των 121.577,38 ευρώ και στρέφεται κατά της εταιρείας «ΧΡΙΣΝΑΒ ΓΙΩΤΙΝΓΚ EΠΕ».


Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όσον αφορά την τιμή εκτίμησης της αγοραίας αξίας (και πρώτης προσφοράς) στις 650.000 ευρώ, τονίζεται πως αυτή δίδεται «αυστηρά υπό την προϋπόθεση ότι ζημίες ή φθορές οι οποίες πιθανόν έχουν υπάρξει εσωτερικά λόγω της μεγάλης παραμονής του σκάφους και της ακινησίας του εντός θαλάσσης, και άνευ προφανούς εξωτερικής συντηρήσεως άνω και υπό την ίσαλο και οι οποίες δεν είναι εμφανείς, δεν θα είναι καταλυτικές για τη δομική και μηχανολογική του κατάσταση».

NEW MONEY