Ανατολική Αττική
Ροή ειδήσεων

Πως οι Ευρωπαίοι την «πάτησαν» με την ηλεκτροκίνηση;

Οι Ευρωπαίοι ανακαλύπτουν ότι με τα ηλεκτρικά πυροβόλησαν τα πόδια τους. Και τώρα αλλάζουν τακτική για να προλάβουν τα χειρότερα με τους Κινέζους.

Για όσους παρακολουθούν τα τεκταινόμενα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, είναι πλέον κοινό μυστικό ότι η βιασύνη για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται ένα μεγάλο λάθος.

Η αγορά φαίνεται να έχει φρενάρει μέσα στο 2023 (παρά την αύξηση σε απόλυτα νούμερα) ενώ οι Κινέζοι πιέζουν αφόρητα με δεκάδες νέα μοντέλα σε προσιτές τιμές.

Αυτό φέρνει στην επιφάνεια την ανάγκη για αναθεώρηση της πορείας προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, με αρκετές εταιρείες να αναβάλουν ή να καθυστερούν τα νέα ηλεκτρικά τους και να δείχνουν εμπιστοσύνη στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Audi για παράδειγμα απομακρύνεται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αποτρέψει την άνοδο των κινεζικών εμπορικών σημάτων.

Η BMW και η Mercedes δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ούτε βραχυπρόθεσμα ούτε μεσοπρόθεσμα, και θα θα εξαντλήσουν την προθεσμία που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το νέο αφεντικό της Audi θα ακολουθήσει επίσης αυτή τη γραμμή, καθυστερώντας την έλευση των νέων ηλεκτρικών. Ο στόχος δεν είναι μόνο να ικανοποιήσει τους πελάτες, αλλά κρύβει και μια στρατηγική ενάντια στις κινεζικές μάρκες.

Το 2023 ήταν μια χρονιά-κλειδί για τις κινεζικές μάρκες, οι οποίες έχουν κάνει μια ισχυρή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά, ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στις ευρωπαϊκές μάρκες.

Μια χρονιά κατά την οποία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επρόκειτο επίσης να γίνουν πραγματικοί πρωταγωνιστές, αλλά τα οποία, από το δεύτερο εξάμηνο του έτους, βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των πωληθέντων μονάδων ξεπέρασε εκείνον του προηγούμενου έτους.

Επιπλέον, οι κυβερνήσεις σε αρκετές χώρες έχουν μειώσει τις επιδοτήσεις αγοράς. Η Ευρώπη έδωσε επίσης στις μάρκες μια ευκαιρία με ένα πιο χαλαρό πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7 από ό,τι αναμενόταν, ενώ υπάρχει ακόμη χρόνος για να καθυστερήσει το τέλος των συμβατικών κινητήρων και πέραν του 2035.

Αν και αρκετές μάρκες θα μετασχηματιστούν τα επόμενα χρόνια, οι πολυτελείς μάρκες BMW και Mercedes έχουν ήδη επιβεβαιώσει ότι δεν θα εγκαταλείψουν τους θερμικούς κινητήρες μέχρι αυτό να γίνει υποχρεωτικό.

Έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι πελάτες δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση μέχρι να έρθει η κατάλληλη στιγμή, οπότε οι δύο γερμανικές μάρκες θα συνεχίσουν να λανσάρουν νέα μοντέλα και με τα δύο συστήματα κίνησης.

Το νέο αφεντικό της Audi θέλει επίσης να ακολουθήσει την ίδια γραμμή. Ο Gernot Döllner ανέλαβε τη θέση του Markus Duesman και η στρατηγική του απέχει πολύ από εκείνη του προκατόχου του.

Πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μπροστά από την εποχή τους, ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να εισβάλουν στην αγορά τέτοια μοντέλα και ότι συνειδητοποίησε το μέγεθος του προβλήματος αναλύοντας τις πωλήσεις του Q4 e-tron.

Αν και αυτό το ηλεκτρικό SUV ήταν επιτυχημένο, ήταν λιγότερο επιτυχημένο από άποψη κέρδους: βγάζει πολύ λιγότερα χρήματα σε σύγκριση με ένα Q3.

Είναι προφανές ότι το περιθώριο κέρδους είναι χαμηλότερο, όπως επίσης έχει γίνει αντιληπτό ότι το e-tron GT είναι ένα από τα μοντέλα που είναι αδύνατο να πουληθούν. Ο Döllner επεσήμανε ότι “οι πελάτες που έχουν τα χρήματα για ένα e-tron GT προτιμούν να αγοράσουν μια Porsche Taycan”, παρόλο που τεχνικά είναι πανομοιότυπα.

Προς το παρόν, η Audi θα λανσάρει τα δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχει ήδη αναπτύξει, το Q6 e-tron και το A6 e-tron, αλλά θα καθυστερήσει το λανσάρισμα νέων μοντέλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων, επιλέγοντας τα υβριδικά εσωτερικής καύσης και τα plug-in υβριδικά μέχρι το 2030.

Για πολλούς αυτό μπορεί να είναι αυτοκτονία, αλλά ο Döllner γνωρίζει ότι δεν είναι τόσο για τη μάρκα όσο για τους Κινέζους, οι οποίοι παίζουν όλα τα λεφτά τους στα ηλεκτρικά.

Οι μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες ελπίζουν ότι αν αφήσουν χώρο στους Κινέζους για τα ηλεκτρικά, θα βρεθούν και εκείνοι εμπρός στην δυσκολία για να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους.

Οπότε με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την απόβασή των κινεζικών εταιρειών, χωρίς να χρειαστεί να πάρουν μέτρα που θα εμποδίζουν τις εισαγωγές των αυτοκινήτων από την Κίνα.

Με άλλα λόγια οι Ευρωπαίοι θέλουν να μετατρέψουν την επιθετικότητα των Κινέζων σε μπούμερανγκ που θα γυρίσει εναντίον τους. Μένει να δούμε αν θα τους βγει αυτό το χαρτί. Γιατί μάλλον είναι και το τελευταίο.

πηγη:newsauto.

Related posts

«Έτσι έσβησε τα ίχνη του»: Πού βρίσκεται σήμερα ο Βασίλης Παλαιοκώστας που παραμένει άφαντος 14 χρόνια.

lazaros lazaros

Περιστέρι: Εσπασε τα ρεκόρ η οδός Βασιλόπιτας – Ζύγιζε 9 τόνους και περιείχε 200 φλουριά

lazaros lazaros

Η διαφήμιση του νέου Citroen e-C3 φέρνει την επανάσταση (video)

lazaros lazaros