Τη νέα γραμμή, μήκους 34,6 χλμ, που θα προκύψει από από την αναβάθμιση του δικτύου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Αττικής και θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, παρουσίασαν ο Χρήστος Σταϊκούρας και η Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Ειδικότερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου παρουσίασαν στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής τα οφέλη από την αναβάθμιση του δικτύου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Αττικής στο τμήμα Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων
Ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο, ενώ θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Πρόσθεσε ότι το έργο εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με Υπουργείο ευθύνης το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και Φορέα Υλοποίησης τον ΟΣΕ.
«Αποδεικνύεται έτσι, για ακόμη μία φορά, ότι τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αφορούν τους πολλούς, και οικονομικά πιο ευάλωτους», τόνισε ο Χρήστος Σταϊκούρας
.
Από την πλευρά της, η Υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δήλωσε, μεταξύ άλλων: «Όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον Ιούλιο του 2023 επισκεπτόταν τον Ασπρόπυργο δεσμευόταν ότι το έργο για το οποίο μιλάμε σήμερα, η κατασκευή του νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, θα γίνει πράξη. Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρουσιάζουν ένα έργο που θα δώσει τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες της Δυτικής Αττικής να μετακινούνται από και προς το κέντρο της Αθήνας με πιο εύκολο, γρήγορο και ασφαλή τρόπο».
5 ερωταπαντήσεις για το νέο έργο:
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του για τη νέα γραμμή του Προαστιακού ο Χρήστος Σταϊκούρας έθεσε ορισμένα ερωτήματα επί των οποίων έδωσε και τις απαντήσεις.
- 1ο Ερώτημα: Τι περιλαμβάνει το αντικείμενο του έργου;
Συνοπτικά, στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:
η κατασκευή της επιδομής γραμμής, κανονικού εύρους, με νέα υλικά,
η κατασκευή υδραυλικών έργων για την αποστράγγιση της γραμμής,
η κατασκευή νέων γεφυρών,
η τοπική αποκατάσταση ισόπεδων διαβάσεων,
η κατασκευή αποβαθρών και στεγάστρων στους σταθμούς,
η αναπροσαρμογή των εξωτερικών χώρων στις απαιτήσεις ΑΜΕΑ,
οι κατασκευές για την σήμανση και ασφάλιση των πάγιων εγκαταστάσεων,
η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS και τηλε-διοίκηση,
οι εργασίες εγκατάστασης Πληροφοριακών Συστημάτων Σταθμών,
οι πάσης φύσεως υποδομές για την εξυπηρέτηση των Σιδηροδρομικών Συστημάτων.
- 2ο Ερώτημα: Γιατί είναι χρήσιμο το έργο;
Εκτιμάται ότι είναι ωφέλιμο για τους εξής λόγους:
Εξοικονόμηση κόστους μετακίνησης των επιβατών του προαστιακού.
Οικονομία χρόνου στις μετακινήσεις των επιβατών.
Αξιοπιστία της παρεχόμενης υπηρεσίας μεταφοράς και αποφυγή καθυστερήσεων, λόγω μη ανάμιξης με την υπόλοιπη κυκλοφοριακή κίνηση.
Άνεση και ασφάλεια των μετακινουμένων, λόγω καλύτερων συνθηκών κίνησης και στάθμευσης.
Καλύτερες συνθήκες αναμονής στις στάσεις.
Εξοικονόμηση χρόνου όσων μετακινούνται με ΙΧ ή λεωφορεία, λόγω μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης που θα συνεπάγεται ο προαστιακός.
Μείωση ατυχημάτων.
Εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ.
Μείωση ρύπων και επιπέδου θορύβου.
Βελτίωση των όρων εκμετάλλευσης συνολικά της περιοχής.
- 3ο Ερώτημα: Το έργο θα έχει περιβαλλοντικά ωφέλιμες επιπτώσεις;
Το έργο διαθέτει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και πληροί τους όρους της κοινοτικής οδηγίας.
Επίσης, το έργο: Αναμένεται να οδηγήσει σε μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, με μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Δεν επιβαρύνει σημαντικά την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, καθώς δεν οδηγεί σε αυξημένο αρνητικό αντίκτυπο των πραγματικών και των αναμενόμενων κλιματικών συνθηκών στο ίδιο το έργο ή σε ανθρώπους, φυσικούς πόρους ή περιουσιακά στοιχεία.
Δεν επιβαρύνει σημαντικά τη βιώσιμη χρήση και προστασία των υδάτινων και των θαλάσσιων πόρων.
Δεν επιβαρύνει σημαντικά την κυκλική οικονομία, συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης δημιουργίας αποβλήτων και της ανακύκλωσης, λόγω της φύσης του έργου.
Αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα, λόγω της ηλεκτροκίνησης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής.
- 4ο Ερώτημα: Ποιο το κόστος του έργου; Ποιος το χρηματοδοτεί;
Η προβλεπόμενη δαπάνη του έργου ανέρχεται στα 98,4 εκατ. ευρώ, στην οποία περιλαμβάνεται ποσοστό 9% για απρόβλεπτες δαπάνες και ποσό για απολογιστικές εργασίες.
Μετά την ολοκλήρωση της δημοπρασίας, το συμβατικό τίμημα διαμορφώθηκε στα 95,7 εκατ. ευρώ.
Το έργο εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με Υπουργείο ευθύνης το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και Φορέα Υλοποίησης τον ΟΣΕ.
Αποδεικνύεται έτσι, για ακόμη μία φορά, ότι τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αφορούν τους πολλούς, και οικονομικά πιο ευάλωτους.
- 5ο Ερωτημα: Πότε θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του έργου;
Η προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου, ήτοι των κατασκευών της περιόδου «Ερευνών – Μελετών – Κατασκευών» (Τ1) και παράδοσης αυτού στον ΟΣΕ Α.Ε. ορίζεται, από την Υπηρεσία, στους 28 μήνες, με αφετηρία την ημέρα που θα υπογράφει η Σύμβαση.
Μέσα στην προθεσμία αυτή θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως και θα έχουν αποδοθεί σε λειτουργία, τα οποιαδήποτε έργα περιλαμβάνονται στη Σύμβαση αυτή, σύμφωνα με τα Συμβατικά Τεύχη.
Αποδεικνύεται, έτσι, ότι πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, που θα βελτιώσει σημαντικά την καθημερινότητα του πολίτη.
πηγη: powergame.