Με κεντρικό σύνθημα «Όχι στις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων», ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 26ου Δημοτικού Σχολείου στην Κυψέλη κάλεσε και ξεκίνησε χθες με αποχή από τα μαθήματα, με συγκέντρωση γονιών και παιδιών έξω από το σχολείο και πορεία στη Φωκίωνος Νέγρη. Σήμερα ο σύλλογος συμμετείχε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο Σύνταγμα και το πρωί συμμετείχε σε κινητοποίηση στην περιφερειακή διεύθυνση πρωτοβάθμιας στην περιοχή των Αμπελοκήπων.
Ήταν μια δράση με νομιμοποίηση, καθώς την στήριξαν η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων 6ης Δημοτικής Κοινότητας, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν εκπρόσωποι του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αθηνά και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου εξέδωσε επίσης ανακοίνωση.
Στο 26ο Δημοτικό Αθήνας έχουν επιβληθεί δύο από τις εκατοντάδες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων μετά την σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ που έχει προκαλέσει αντιδράσεις γονιών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε ολόκληρη τη χώρα.
Οι συγχωνεύσεις τμημάτων με την σειρά τους θα οδηγήσουν σε λιγότερες προσλήψεις δασκάλων, που μάλλον είναι το ζητούμενο.
Για αυτό και οι γονείς μιλούν για υποβάθμιση της εκαπαιδευτικής διαδικασίας.
Ποιά είναι τα κυριότερα προβλήματα του 26ου Δημοτικού
Κορυφαίο πρόβλημα του 26ου Δημοτικού, πλάι στις επείγουσες και ακάλυπτες ανάγκες κτιριακών υποδομών κ.α., είναι η κατάργηση του τρίτου τμήματος της Α’ Τάξης, αφού 12 μαθητές με αιτήσεις εγγραφής εκδιώχθηκαν με το έτσι θέλω από το σχολείο της γειτονιάς τους, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν δυο ασφυκτικά γεμάτα τμήματα από 25 παιδιά το καθένα, γεγονός που όπως καταγγέλουν οι γονείς υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν αντιστοιχεί στις ανάγκες της περιοχής.
Με τις συγχωνεύσεις στις τάξεις Α και Ε μειώνονται επίσης οι ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών ειδικότητας και δεν συγκεντρώνεται ο ικανός αριθμός δασκάλων, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει κανονικά το Ολοήμερο. Όπως και στα περισσότερα σχολεία της χώρας, δεν λειτουργεί το Ολοήμερο πρόγραμμα για τις τάξεις Γ, Δ, Ε και Στ, ενώ υπάρχουν μεγάλα κενά εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης.
Την ίδια στιγμή υπάρχει η απειλή εξοντωτικών κυρώσεων στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση, όπως η μείωση μισθού, παύση της μισθολογικής και επαγγελματικής τους ανέλιξης, με ομηρία των νεοδιόριστων που δεν μονιμοποιούνται παρά το γεγονός ότι το δικαιούνται.
Το σχολείο έχει και ζητήματα υποδομών σύμφωνα με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων καθώς απαιτείται η ανακατασκευή τουαλετών, ανακατασκευή βρυσών, εσωτερικό βάψιμο όλου του σχολείου, αντισεισμικός έλεγχος, αναβάθμιση ηλεκτρολογικής εγκατάστασης, διαγράμμιση διάβασης και τοποθέτηση ειδικής σήμανσης.
Παρόλα αυτά η Κυβέρνηση έχει ρίξει όλο το βάρος της επικοινωνιακής διαχείρισης στα ζητήματα των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, την ώρα που μαθητές κάνουν μάθημα σε κοντέινερ και σχολεία συγχωνεύονται.
Καταγέλλει την «κυνική οικονομική σκοπιμότητα» ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Η ανάλυση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, αναφέρει πως «το έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής προς τις Διευθύνσεις Αττικής που στις 11/9 ζητούσε άμεση ενημέρωση για το «πόσο προσωπικό (άτομα και ώρες) εξοικονομήθηκε από τη συγχώνευση των τμημάτων» είναι ενδεικτικό της κυνικής οικονομικής σκοπιμότητας με την οποία αντιμετωπίζονται οι μαθησιακές ανάγκες των παιδιών μας και το έργο των δασκάλων τους».
ΠΡοσθέτει πως «οι αξιολογήσεις και κατηγοριοποίηση σχολείων, υποχρηματοδότηση, απαξίωση των σχολικών αναγκών, συγχωνεύσεις τμημάτων, υποβάθμιση της παράλληλης στήριξης, θεσμοποίηση της παραπαιδείας, αντιμετώπιση μόνιμων αναγκών για εκπαιδευτικό προσωπικό με έκτακτες και πάντοτε καθυστερημένες προσλήψεις, μισθοί πείνας, τρομοκράτηση όσων τολμήσουν να σηκώσουν κεφάλι, και πλήθος άλλων “εκσυγχρονιστικών” μέτρων που προάγουν την ανελευθερία, την εντατικοποίηση, τον ανταγωνισμό, την εξουθένωση και όχι τη μόρφωση και την πνευματική θωράκιση των παιδιών».
Σήμερα, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 26ου Δημοτικού συγκεντρώθηκε από το πρωί έξω από τα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνση Α’/βάθμιας & Β΄/βάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, όπου Ενώσεις Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων καλούν σε κινητοποίηση. Εκτακτη Γενική Συνέλευση, θα υπάρξει την Πέμπτη 26/9, στις 18.30 στον χώρο του σχολείου.
Ο Δήμος Αθηναίων έχει ήδη ζητήσει με ψήφισμα να μην εφαρμοστούν οι συγχωνεύσεις στα όριά του
Σύμφωνα με το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, στα σχολεία που γίνονται οι συγχωνεύσεις τμημάτων, «είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν τμήματα που συμπτύσσονται και οδηγούνται να έχουν 4 παράλληλες στηρίξεις και 3 γνωματεύσεις για τμήμα ένταξης στο ίδιο τμήμα!
Ειδικά στα νηπιαγωγεία, συμπτύσσονται τμήματα που στεγάζονται στα κοντέινερ, οδηγώντας έτσι να στοιβάζονται 25 παιδιά σε αίθουσες που δεν μπορούν κατά νόμο να στεγάσουν πάνω από 16»!
Πρόκειται για πάνω από 38 σχολεία του Δήμου Αθηναίων που έχουν υποστεί τις συνέπειες των νέων υπουργικών αποφάσεων για συγχωνεύσεις τμημάτων, σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρει το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου.
Οι συγχωνεύσει έγιναν στα: 15ο, 18ο, 26ο, 34ο, 41ο, 45ο, 54ο, 48ο, 51ο, 56ο, 65ο, 66ο, 71ο, 73ο, 91ο, 113ο, 137ο και 144ο Δημοτικά, αλλά και στα 76ο, 103ο, 148ο, 152ο, 153ο, 155ο νηπειαγωγεία του Δήμου Αθηναίων.
Πολλοί ακόμα Δήμοι της χώρας αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, όπου εκπαιδευτικοί και γονείς, καταγγέλουν την συνολική υποβάθμιση του αγαθού της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.
Για παράδειγμα σε ολόκληρη τη Λακωνία θα διοριστούν μόνο 9 αναπληρωτές να καλύψουν όλα τα κενά της Πρωτοβάθμιας στην Περιφέρεια Λακωνίας.
Το σχολείο στη Χαλκιδική κάλεσε την αστυνομία να απομακρύνει τη 10χρονη!
Η οικογένεια του Αλτίν Τοτσίλα μετακόμισε από την Ημαθία στα Σήμαντρα Χαλκιδική, αναζητώντας μια καλύτερη ζωή. Ο ίδιος εργάζεται σε ένα εργοστάσιο επεξεργασία ελιάς και η γυναίκα του είναι άνεργη.
Όπως είπε, «την πρώτη μέρα πήγαμε κανονικά στο σχολείο στα Σήμαντρα. Πήγε το παιδί στον αγιασμό.
Την επόμενη μέρα η διευθύντρια μας ενημέρωσε ότι ο Διευθυντής Εκπαίδευσης έδωσε εντολή το παιδί να πάει σχολείο στην Πορταριά, επειδή το τμήμα της Ε’ Τάξης έχει 26 παιδιά και δεν μπορεί να σπάσει την τάξη.
Εγώ τους είπα ότι θέλω να κρατήσετε το παιδί να ξεκινήσει μαθήματα. Θέλω το παιδί να σπουδάσει όχι να κάνει βόλτες. Μετά καλέσανε την αστυνομία για να βγάλει το παιδί μου έξω από το χώρο του σχολείου.
Το παιδί τρόμαξε και άρχισε να κλαίει».
«Για να μην κλαίει το παιδί και για να απομακρυνθεί η αστυνομία, ώστε να μην φοβηθούν και τα παιδιά, πήραμε το παιδί και φύγαμε.
Αναγκάστηκα να πάρω το παιδί μου στη δουλειά εκείνη την ημέρα, γιατί η σύζυγος μου είχε πάει στα Μουδανιά να ολοκληρώσει την εγγραφή του άλλου μας παιδιού στην Α’ Λυκείου στο σχολείο των Μουδανιών» είπε ο πατέρας, όπως κατέγραψε το 902.
Ingr