Ανατολική Αττική
Ροή ειδήσεων

Θεσσαλονίκη: Wine Selfie: Πραγματοποιήθηκε από το Thessaloniki Wine Show.

Απόγευμα της τελευταίας Κυριακής του Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη. Κάποτε, τέτοια μέρα και τέτοια ώρα, μια διοργάνωση που θα αφορούσε τη γευσιγνωσία κρασιού θα προσείλκυε ηλικίες από 50 ετών και άνω.

Στην ελληνική κουλτούρα πριν μερικές δεκαετίες το κρασί ως ποτό αντιπροσώπευε τις ωριμότερες ηλικίες, αφού οι νέοι το απαξίωναν, στρεφόμενοι σε άλλα αλκοολούχα ποτά.

Η εικόνα ωστόσο στο Thessaloniki Wine Selfie που πραγματοποιήθηκε από το Thessaloniki Wine Show το διήμερο 29 και 30 Σεπτεμβρίου έδειξε περίτρανα ότι η κατάσταση αυτή έχει αλλάξει.

Εκατοντάδες νέοι, αρκετοί εξ αυτών κάτω των 30 ετών, κρατώντας ένα ποτήρι κρασί στο χέρι, αφέθηκαν σε ένα ταξίδι γεύσεων από πληθώρα ποικιλιών που προσέφεραν οι 350 και πλέον ετικέτες στο event.

«Θεωρώ ότι στην Ελλάδα η γενιά Z και Xστράφηκαν προς το κρασί, γιατί οι προηγούμενες γενιές, δηλαδή οι γονείς τους και οι παππούδες τους, δεν ήταν τόσο εστιασμένοι σε αυτό», εξηγεί στην Voria.gr ο Στέφανος Κόγιας.

Όπως λέει, μάλιστα, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στο εξωτερικό και ειδικά σε χώρες που έχουν οινικά καθιερωμένες αγορές, όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία.

Εκεί, όπως τονίζει, έχουμε πτώση της κατανάλωσης στο νέο κοινό γιατί εκεί δεν θέλουν να ακολουθήσουν συνήθειες των προηγούμενων γενεών.

Μάλιστα εξηγεί πως «είναι λογικό ένα τεράστιο ποσοστό της κατανάλωσης να είναι ελληνικό κρασί, αφού είναι value for money επιλογή και σε τελική ανάλυση το ελληνικό κρασί δεν έχει τίποτε να ζηλέψει κάτι από αυτά του εξωτερικού».


Ερωτήματα για την ποιότητα σε μια περιορισμένη παραγωγή

Η κλιματική κρίση όπως είναι γνωστό χτύπησε και το αμπέλι, αφού φέτος σε πολλές περιπτώσεις ο τρύγος ολοκληρώθηκε από τον Αύγουστο, με τους αμπελουργούς να πασχίζουν να τα βάλουν με τις ακραία υψηλές θερμοκρασίες.

Πολλοί έσπευσαν να πουν ότι η λιγοστή παραγωγή συνδυάζεται με υψηλή ποιότητα, ωστόσο ο Στέφανος Κόγιας επισημαίνει ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο.

«Δεν μπορούμε να το ξέρουμε αυτό από τώρα για την ποιότητα. Τα σταφύλια είναι υγιή, δεν ξέρουμε όμως οργανοληπτικά πώς θα είναι αυτά τα κρασιά», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο γενικός κανόνας άλλωστε λέει ότι όσο πιο συρρικνωμένη είναι η περίοδος ωρίμανσης των σταφυλιών τόσο περισσότερες αδυναμίες έχει το κρασί, ενώ όσο πιο μακρά είναι η περίοδος τόσο πιο πολλά, έντονα και πολύπλοκα αρώματα βγάζει το απόσταγμα.


Ενδεικτικό παράδειγμα της κατάστασης που επικράτησε φέτος είναι το νησί της Σαντορίνης, όπου λόγω του συρρικνωμένου τρύγου η παραγωγή δεν ξεπέρασε τα 70 κιλά το στρέμμα σε μια περίοδο υψηλής ζήτησης.

Αυτό για την περίπτωση της Σαντορίνης μπορεί να σημαίνει αύξηση τιμών, ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Κόγια «δεν είναι κακό τα κρασιά της Σαντορίνης να είναι είδος πολυτελείας, από τη στιγμή που έχουμε ένα ιδιαίτερο terroir, αμπέλια με ριζικό σύστημα 300 ετών, οπότε πρέπει να υπάρχει ένα είδος υπεραξίας».

Από την άλλη, όπως λέει, τίθεται θέμα βιωσιμότητας του σαντορινιού αμπελώνα, καθώς «δεν γίνεται να φτάσει να πωλείται 200 ευρώ ένα μπουκάλι ώστε να επιβιώσει ένας αμπελώνας».

Οι πωλήσεις σύμφωνα με τον ίδιο μπορούν να γίνουν λίγο παραπάνω από την τρέχουσα τιμή, κάτι που σημαίνει ότι με τόσο περιορισμένη παραγωγή η κατάσταση οδεύει προς οικονομική καταστροφή.


Τα non alcohol wines και μια έκπληξη από την Τοσκάνη

Το φετινό Thessaloniki Wine Selfie είχε δύο καινοτομίες από άποψη παρουσίασης προϊόντων.

Το ένα ήταν η παρουσίαση δύο ετικετών low alcohol wines, που είναι μια νέα τάση, αφού το κοινό το οποίο προτιμά ποτά χαμηλού αλκοόλ αυξάνεται όλο και περισσότερο.

Το διαμάντι ωστόσο του φετινού event ήταν ένα κρασί που είναι από διεθνή high ends, το οποίο παράγεται στο Κιάντι της Ιταλίας από το οινοποιείο Antinori,

Ο λόγος για το Marchese Chianti Classico το οποίο προέρχεται από το παγκοσμίως φημισμένο αμπέλι Tignanello.

voria

Σχετικές αναρτήσεις

Γαλάζιες Σημαίες: Δεύτερη παγκοσμίως η Ελλάδα.Ποιες παραλίες βραβεύτηκαν

lazaros lazaros

Arcadian / Βρέθηκε στη Σίφνο το βυθισμένο βρετανικό υπερωκεάνιο.

lazaros lazaros

Βύρωνας: Βίντεο ντοκουμέντο από ληστεία σε μίνι μάρκετ

lazaros lazaros