Η 30η Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία το Μετρό θα ξεκινήσει να λειτουργεί, πλησιάζει και σήμερα Τετάρτη 13 Νοεμβρίου παρουσιάστηκε επίσημα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα στις εγκαταστάσεις της Ελληνικό Μετρό στην Πυλαία και το λογότυπο του.
Το πεζό μ εντός ενός κύκλου ήταν αυτό που επιλέχθηκε τελικά εμπνευσμένο από το βυζαντινό χαρακτήρα της πόλης. Ωστόσο λίγο μετά τα αποκαλυπτήρια του λογότυπου ξεκίνησε και ένα «πάρτι» στα social media για την συγκεκριμένη επιλογή που προέκυψε μετά από απευθείας ανάθεση αφού είχαν ακυρωθεί δύο διαγωνισμοί.
Δείτε μερικές από τις αναρτήσεις που γέμισαν το διαδίκτυο και έγιναν viral:
#μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/77d1TpMa00
— Ζυμαρικά Φλωράκη (@pastafloraki) November 13, 2024
γτ αντέγραψαν το λογότυπο του μtorrent για το λογότυπο του μετρό στην Θεσσαλονίκη; 🤔 https://t.co/FDGhpa0mjx pic.twitter.com/OGTE8ALMbf
— κομπλεξιKabouro (@Mikrokabouro) November 13, 2024
Αριστερά είναι το λογότυπο μιας σελίδας στο facebook. To λογότυπο ανέβηκε το 2022.
Δεξιά είναι το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Απευθείας ανάθεση 30.000 ευρώ#μετρο #μετρο_θεσσαλονικης #τψρμ pic.twitter.com/ixeFo8fZuk— Τεντημποϋς (@tentimpoys) November 13, 2024
#μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/CI9T2aHjZL
— Βαθύ Πηγάδι (@Vathipigadi) November 13, 2024
Inspired by#μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/RypXcbkN8H
— El Mono (@el_mono_gr) November 13, 2024
Ξέρατε ότι το μετρό Θεσσαλονίκης το κατασκεύασε ένα ρακούν ? pic.twitter.com/Si3NwPzXAV
— Μεσοεπιθετικος (@Mesoepithetiko1) November 13, 2024
Ευχαριστούμε το Μετρό Θεσσαλονίκης που μας τίμησε με το λόγκο του #μετρο #θεσσαλονικη #μετρο_θεσσαλονικης #Logo #design pic.twitter.com/TdeOMqP345
— babis batmanidis (@batmanidis) November 13, 2024
Υπενθυμίζεται πως κατά την παρουσίαση του λογότυπου για το Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε πως «αντανακλά τόσο το ιστορικό βάθος της Θεσσαλονίκης όσο και την καινοτομία του έργου», τονίζοντας παράλληλα ότι «σε 17 ημέρες θα παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης το έργο του Μετρό, που έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης».
Αναφορικά με τον σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως το ζητούμενο ήταν η δημιουργία μίας ταυτότητας που θα προσδώσει σε ένα υπερσύγχρονο έργο την ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης, η οποία υπήρξε σημαντικό κέντρο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
«Το πεζό γράμμα «μ» αποτέλεσε μία προφανή επιλογή, ώστε να παραπέμπει άμεσα στο Μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο «Μ» το οποίο χρησιμοποιείται, ευρέως, σε διάφορες παραλλαγές ανά τον κόσμο. Απλοποιήθηκε, έτσι, το βυζαντινό πεζό «μ» ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του Μετρό Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ,. Νίκος Ταχιάος, δήλωσε:
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν πρόκειται απλώς να αλλάξει την καθημερινότητά μας, αλλά θα αναμορφώσει ολόκληρη την πόλη. Έτσι, η ταυτότητά του δεν είναι μόνο η ταυτότητα ενός έργου υποδομής, αλλά είναι η ταυτότητα της ίδιας της Θεσσαλονίκης. Ας λάβουμε υπόψιν ακόμα ότι και τα μετρό, διεθνώς, αντανακλούν την εικόνα των πόλεων τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η γραμματοσειρά του Μετρό της Νέας Υόρκης, η οποία έχει ταυτιστεί με την αισθητική της ίδιας της πόλης και υιοθετήθηκε ευρύτερα, ακόμα και στους υπολογιστές μας.
«Το λογότυπο συνδυάζει το παρελθόν με την σύγχρονη αισθητική γι’ αυτό και επιλέχθηκε το πεζό «μ» το οποίο διαβάζεται και ως κεφαλαίο “Μ”, σημείωσε η Προϊσταμένη Αρχιτεκτονικού Τμήματος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. κα Χρυσούλα Κουστένη, επισημαίνοντας παράλληλα πως «η χρωματική παλέτα είναι «blue black» το οποίο συμβολίζει τη σταθερότητα και εμπνέει εμπιστοσύνη» .